صفحه اصلی / سخنان ترامپ درخصوص برجام مواضع جوامع بین المللی نیست

سخنان ترامپ درخصوص برجام مواضع جوامع بین المللی نیست

 وزیر کشور با اشاره به سخنان جمعه شب ترامپ درمورد برجام و ملت بزرگ ایران گفت: این سخنان مواضع جوامع بین المللی نیست و نشانه ضعف و عدم شناخت رئیس جمهوری آمریکا از برجام و کشورمان است، البته ما از قلدران بین المللی انتظاری غیر از این نداریم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در آیین معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: بی ادبی و ناآگاهی در سخنان رئیس جمهوری آمریکا موج می زد.
وی با اشاره به اراده استوار و مقاوم ملت ایران در مقابله با زیاده خواهی های دشمن افزود: ملت ایران همیشه و در صحنه های مختلف مقاوم و استوار در مقابل یاوه گویی های وی ایستاده و از حقوق خود دفاع کرده است.
وزیر کشور تاکید کرد: آنها با پیش کشیدن مسائل مختلف می خواهند بین ملت و مسئولان نظام فاصله ایجاد کنند که باید توجه داشت تمامی این اقدامات محکوم به شکست و نابودی است و ملت ایران با حمایت از انقلاب و نظام اسلامی محکم از آرمان های خود دفاع می کند.
وی اضافه کرد: برجام حق مردم ایران و مقاومت مردم این کشور را اثبات کرد ولی شما می خواهید آن را نادیده بگیرید و مثل همیشه زیر تعهدات خود بزنید، سند بین المللی این ملت 'خلیج همیشه فارس' را با دروغ، تحریف تاریخی می کنید.
وزیر کشور افزود: جوانان این مرز و بوم سینه های خود را برای دفاع از این کشور در مقابل تروریست ها سپر کرده اند و از تمدن اسلامی با تمام توان دفاع می کنند. 
**خاورمیانه را به انبار سلاح تبدیل کردید
وزیر کشور گفت: استکبار جهانی میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای منطقه می فروشد و خاورمیانه را به انبار اسلحه تبدیل کرده است ولی ایران را به خرید و تولید سلاح متهم می کنند.
رحمانی فضلی افزود: رهبر معظم انقلاب فتوا دادند استفاده از سلاح هسته ای حرام است و ما هم هیچ گاه دنبال آن نبوده و نیستیم ولی بهره مندی از مابقی سلاح های متعارف مورد توجه است.
به گفته وی، ما سلاح را برای برقراری صلح می خواهیم و این از اعتقادات دینی ما است که هیچگاه مهاجم نخواهیم بود اما در دفاع از کشورمان سخت و پولادین عمل خواهیم کرد.
** ایران مامنی برای کُردها است
وزیر کشور با اشاره به مساله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: اگر در تقسیم بندی های منطقه ای اتفاقی ایجاد شود ایران مامنی برای تمام کُردها خواهد بود.
رحمانی فضلی افزود: در نظام جمهوری اسلامی و طبق قانون اساسی در درون مرزهای کشور تمامی مردم با هر نوع مذهب و زبانی برابر و یکسان هستند. 
وی با بیان اینکه کردستان دروازه ایران است، گفت: مردم کردستان مدافع فرهنگ و اعتقاد در ایران هستند و در اداره این استان باید از ظرفیت های مردمی با گرایش اعتدالی استفاده شود و در حوزه مدیریت هم کسانی که مشی اعتدالی داشته باشند، به کارگیری می شوند.
وی تاکید کرد: منابع عظیمی در این استان وجود دارد و شرایط جذب سرمایه خارجی فراهم است که در این چند سال از دولت تدبیر و امید نیز گام های خوبی برای استفاده از این منابع برداشته شده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: کردستان باید محل برگزاری اکثر همایش ها و سمینارهای ملی باشد و سالانه پنج یا ۶ فیلم سینمایی در این استان ساخته شود تا بستر امن استان، شرایط طبیعت و درخشندگی رنگ ها به دنیا نشان داده شود.
وی یادآور شد: باید ۵۰ درصد از رویکرد تولیدی در استان به صادرات اختصاص یابد که دولت از این موضوع مهم حمایت می کند.
وزیر کشور اضافه کرد: تاکنون چندین جلسه توسعه استان تشکیل و مسیر خوبی طی شده است که استاندار جدید هم باید در این رابطه با گام های استوار حرکت کند.
**انباشتگی شرایط نامناسب کردستان باید با جهش جبران شود 
وزیر کشور گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد و توسعه کردستان در مجموع از شاخص های کشوری بالاتر بود اما به خاطر انباشتگی شرایط نامناسب باید با جهش کمبودها، کاستی ها و عقب افتادگی ها جبران شود.
رحمانی فضلی افزود: این جهش هم باید از سوی مدیران صورت گیرد و هم مردم باید در آن نقش داشته باشند تا گام های بلندتری در این استان برداشته شود.
وی با ابراز امیدواری از انتخاب یک استانداری بومی برای کردستان نیز افزود: امید است با انتخاب بهمن مرادنیا که از فرزندان این سرزمین است روند جهشی توسعه کردستان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
به گفته وی، استاندار کردستان باید منابعی از داخل و خارج استان برای توسعه اقتصادی تامین کند و باید در تمامی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر امنیت کردستان تاکید شود
وزیر کشور گفت: من به عنوان مسئول امنیت کشور تاکید می کنم که کردستان هیچ مشکل امنیتی ندارد و باید توجه داشت که می توان با معرفی توانمندی های فرهنگی، هنری و مهمان نوازی مردم و فرهنگ موسیقی کردستان و معماری روستایی بر این مهم تاکید کرد.
در این آیین بهمن مرادنیا به عنوان هفدهمین استاندار کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دومین استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید و چهارمین استاندار بومی این استان معرفی شد.
پیشتر (از ۱۰ آذر سال ۱۳۹۲) عبدالمحمد زاهدی در سمت استاندار کردستان قرار داشت و اکنون استاندار قزوین است که امروز برای این آیین به کردستان سفر کرده بود.
استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است که از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.