صفحه اصلی / ترامپ روح فتنه‌گری‌اش را نشان داد

ترامپ روح فتنه‌گری‌اش را نشان داد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «ترامپ با اظهاراتش روح فتنه گری خود را نشان داد» گفت: ترامپ در شرایطی که عملا اثبات کرد که با برجام کنار آمده از واژه جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد که این ناشی از روح فتنه‌گری‌اش است که می‌خواهد چالش ایرانی – عربی در منطقه راه بیندازد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا , حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  در واکنش به اظهارات ترامپ درباره برجام و ادعاهای واهی مطرح شده درباره ایران گفت: اظهارات ترامپ درباره برجام یک موضع‌گیری تندی بیش نبود و نمی توان آن را به معنای اقدام عملی تند علیه ایران و برجام تعبیر کرد.
 
وی با بیان اینکه «ترامپ به عنوان فردی لفاظ معروف است» گفت: ترامپ به خوبی به محدودیت‌های آمریکا و شرایط دنیا در موضوع برجام واقف است پس اظهاراتی که در این باره مطرح کرده نشان می دهد که تا حدی با برجام کنار آمده چون برخلاف ادعایش عمل کرد که گفته بود برجام را نمی‌پذیرد. این اتفاق رخ نداد و در اظهاراتش شرایط را به سمت دیگری یعنی اصلاح برجام برد.
 
فلاحت‌پیشه همچنین گفت: ترامپ صحبت‌هایش را در مورد انجام تعهدات ایران به برجام به گونه‌ای مطرح کرد که انگار ایران اقداماتش با روح برجام مغایرت داشته که چنین چیزی هم نیست. او نتوانست در این حوزه پا را فراتر بگذارد چون باید به صورت مستند اقداماتش را انجام دهد که سندی ندارد.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به استفاده از نام جعلی به جای خلیج فارس در اظهارات ترامپ گفت: این اقدام چیزی جز روح فتنه‌گری ترامپ ندارد. او از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرد تا فتنه‌ای در منطقه راه اندازی کرده و چالش ایرانی – عربی راه بیندازد.
 
وی درباره ادعاهای ترامپ نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترامپ درباره سپاه یکی سری اتهامات را مطرح کرد که لفاظی بیش نبود و نشان داد آمریکا می‌خواهد علیه سپاه تحریم‌هایی را وضع کند. کلیت سخنرانی ترامپ را می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که برجام توافقی ریشه دار است که ترامپ نتوانسته ریشه آن را بزند. فقط به دنبال انجام اصلاحاتی در برجام بوده که برای آن هم راهکاری ارائه نداد.
 
فلاحت‌پیشه در پایان گفت: آنچه ترامپ مطرح کرد، یکسری اتهامات و اظهارات واهی و لفاظی بدون راهکار و اقدام عملی نیست که غیر از آن هم از ترامپ متصبر نمی‌شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.