صفحه اصلی / اربعین فرصت خوبی برای توسعه ایلام/ مدیران نا کارآمد بروند

اربعین فرصت خوبی برای توسعه ایلام/ مدیران نا کارآمد بروند

 ایلام- غلامرضا محمدمرادی – خبرنگار کسب و کار: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید ایلام در اولین نشست خبری خود با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه از قدیم اصلاح طلب بوده و هستم، اما از زمانی که پست اجرایی گرفته ام علاقه به حضور در حزب و تشکل های سیاسی ندارم، اظهارداشت: در حال حاضر اصلاح طلب معتدل هستم و اعتقاد دارم که بایستی از تمام نیروهای نظام چه اصلاح طلب و چه اصول گرا برای پیشرفت استان استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها حق انتقاد دارند، افزود: رسانه ها بایستی چشمان ما برای دیدن نقاط ضعف و قوت باشند و اگر دستگاه اجرایی، آماری خلاف واقع داد، رسانه ها آن را به ما بدهند.
استاندار ایلام با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه هرچه بهتر ایلام، تمام تلاشمان را می کنیم تا از نیروهای توانمند استان استفاده کنیم، اظهارداشت: مسئولان خواه اصلاح طلب، خواه اصول گرا در قالب نظام هستند و اگر کاری انجام شود یا نشود به پای نظام نوشته خواهد شد.
قاسم سلیمانی دشتکی با تشکر از مردم ایلام به خاطر مرزداری، دفاع از میهن اسلامی و تقدیم هزاران شهید در دفاع از اسلام و انقلاب، خاطرنشان ساخت: خداوند ایلام را دوست دارد که در ایام اربعین هزاران نفر از مرز مهران تردد می کنند و موجب شده که این مرز به خاطر تردد زوار اربعین حسینی، شکوفا شود.
 از فرصت اربعین برای رشد ایلام استفاده شود
وی با اشاره به اینکه اربعین فرصت خوبی برای توسعه ایلام بوجود آورده است، بیان داشت: ایجاد بازارچه های فروش محصولات تولیدی استان، مسافرخانه های بین راهی و … در مسیر تردد زوار می تواند در اشتغال استان مؤثر باشد.
نماینده عالی دولت در استان ایلام وظیفه دولت را آماده سازی زیرساخت ها دانست و تأکید کرد: دولت نمی خواهد تصدی گری کند و مصمم است که کارها را به بخش خصوصی واگذار کند.
قاسم سلیمانی با اشاره به پتانسیل های فراوان استان در بخش های آب و خاک، نفت، گاز، پتروشیمی، مرز بین المللی و …، بیان داشت: منابع زیرزمینی که استحصال می شوند بصورت خام بوده و باید به فرآورده های ارزشمند تبدیل شوند و صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی باید ایجاد شود.
وی از اختصاص ۷۸۰ میلیارد تومان بودجه آب و خاک و یک هزار میلیارد تومان بودجه در حوزه وزارت نیرو برای استان خبرداد و تصریح کرد: کشاورزی و آب و خاک ایلام برای سرمایه گذاری فرصت بی نظیری است و لازم است که صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری مناسب در این حوزه ایجاد شود که می تواند راه گشای توسعه اشتغال در استان باشد.
افزایش اعتبارات سفر رئیس جمهور به ۱۵۰۰ میلیارد  ریال
استاندار ایلام با بیان اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ایلام در ابتدا ۲۵۰ میلیارد ریال مصوب شده بود، افزود: با رایزنی های صورت گرفته، خوشبختانه این اعتبارات به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که از محل آن می توانیم بسیاری از طرح ها و پروژه های موجود، خصوصاً پروژه های مرتبط با اربعین حسینی را به سرانجام برسانیم.
قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ۵ میلیارد ریال اعتبار به حمل و نقل استان در بحث اربعین و ۲۵ میلیارد ریال برای تأمین و رفع مشکلات آبرسانی به زوار اربعین اختصاص یافته است، ادامه داد: در بودجه استان در سال آتی تغییرات خوبی صورت گرفته و بودجه جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و نفت بعنوان دستگاه های کلیدی در توسعه استان، حداقل ۵ برابر خواهد شد.
وی با اشاره به ۱۲۰ کیلومتر مسیر ارتباطی ایلام – مهران، بیان داشت: در بازدید از این مسیر، برای اربعین امسال حدود ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر آن با رفع مشکلات پیمانکاران به زیر بار ترافیکی خواهد رفت و مابقی آن بعد از اربعین به بهره برداری خواهد رسید و بیش از نیمی از این مسیر ۳ بانده و ۴ بانده است که موجب رفع مشکلات ترافیکی آن خواهد بود.
زائران در زمین های کشاورزی مهران پارک نکنند
نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به اینکه پارکینگ بزرگ اربعین مهران در حال آسفالت است، گفت: پارکینگ برکت نیز در حال آماده سازی است و در این پارکینگ ها سرویس های بهداشتی نیز در حال ساخت بوده، بنابراین از زائران می خواهیم که در زمین های کشاورزی اطراف مهران خودروهای خود را پارک نکنند.
قاسم سلیمانی دشتکی از بهره برداری تقاطع غیر همسطح میدان ازغوان ایلام تا ۵ آبان ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: مطالبات این پیمانکار و دیگر پیمانکاران راه ارتباطی ایلام – مهران با توجه به صورت وضعیت های تایید شده پرداخت شده است.
 بروکراسی شدید اداری در ایلام حذف می شود
استاندار ایلام با انتقاد از بروکراسی اداری در استان، اظهارداشت: بروکراسی شدید اداری، تنگ نظری و مشکلات مردمی از موانع مهم سرمایه گذاری در ایلام است و برای رفع آن از این پس، هیچ نامه ای نباید بیشتر از ۲۴ ساعت در سیکل اداری معطل بماند.
قاسم سلیمانی دشتکی با تأکید بر ایجاد مشوق ها برای سرمایه گذاری در استان، ادامه داد: سرمایه دولتی محدود است و دولت برای اشتغال در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که سهم استان ایلام مشخص نیست، بنابراین برای رفع مشکل اشتغال، ما نیازمند سرمایه گذاری و تسهیل این شرایط هستیم.
ادارات ایلام در پنج شنبه ها تعطیل است
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کسب و کار مبنی بر تعطیلی یا فعالیت ادارات در پنج شنبه ها، گفت: ادارات و نهادهای دولتی در روزهای پنج شنبه کماکان و بر منوال گذشته تعطیل بوده و فعالیتی در این روز انجام نمی شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.