صفحه اصلی / رده بندی جدید FIBA/ بسکتبال ایران همچنان ۲۲ جهان اما بالاتر از چین

رده بندی جدید FIBA/ بسکتبال ایران همچنان ۲۲ جهان اما بالاتر از چین

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال رنکینگ جدید خود در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد  که تیم‌ ‌ملی ایران بدون تغییر و بالاتر از چین در رده بیست و دوم جهان قرار گرفت.
ایران که در کاپ آسیا فینالیست شد و با قبول شکست برابر استرالیا به مقام نایب قهرمانی رسید پس از استرالیا دومین تیم منطقه نیز معرفی شده است. 
استرالیا قهرمان کاپ آسیا و تیم تازه وارد به قاره کهن با یک پله صعود در رده نهم رنکینگ جهانی قرار گرفته است و تیم اول منطقه نیز به حساب می‌آید.
اما چین که در سال‌های گذشته بهترین تیم قاره در رنکینگ جهانی بود، با ۱۰ پله سقوط در رده بیست و چهارم جهان قرار گرفته است و برای نخستین بار پایین‌تر از ایران در رده بندی جهانی ایستاده است.
چین رده اول خود در قاره را نیز از دست داده و پایین‌تر از  ایران در مکان سوم قرار دارد. نیوزیلند دیگر تیم تازه وارد به قاره آسیا در رده بندی جهانی هفت پله صعود کرده و در جایگاه بیست و هفتم جهان ایستاده است.
در رده بندی جدید فدراسیون جهانی آمریکا همچنان صدرنشین است و ‌اسپانیا، صربستان و فرانسه در رده‌های دوم و چهارم قرار دارند.
آرژانتین با یک پله صعود جای لیتوانی را در رده پنجم جهان گرفته است و لیتوانی ششم است. اسلوونی، کرواسی، استرالیا و برزیل نیز تیم‌های هفتم تا دهم جهان هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.