صفحه اصلی / متخصصان ۱۰ کشور عضو APO از شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کردند

متخصصان ۱۰ کشور عضو APO از شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کردند

به  گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان ملی بهره‌وری ایران، در ابتدای روز نخست این بازدید، شرکت‌کنندگان از تصفیه خانه این شهرک صنعتی و پروژه استحصال آب صنعتی از پساب بازدید کرده و در جریان چگونگی فعالیت این تصفیه‌خانه در راستای افزایش سطح بهداشت و حفظ محیط زیست، شهرک‌های صنعتی استان قم قرار گرفتند.
در ادامه نیز شرکت‌کنندگان این دوره، از خط تولید واحد صنعتی مرداس، شرکت بلندای جهان‌افروز (تولیدکننده شیرآلات الکترونیکی و محصولات کاهنده مصرف) و عطرین نخ (یکی از واحدهای زیر مجموعه گروه صنعتی گلریز قم) بازدید کرده و به گفتگو با سرمایه‌گذاران، مدیران و کارشناسان واحدهای مذکور پرداختند.
در روز دوم نیز این شرکت‌کنندگان از شرکت نساجی لاله مهرگان و گروه صنعتی لینا (تولیدکننده محصولات غذایی) و شرکت داروسازی بوعلی دارو بازدید کردند و در حین بازدید مدیران مجموعه‌های مذکور به‌ارائه فعالیت‌های خود پرداختند و شرکت‌کنندگان از نزدیک با دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی قم در حوزه بهره‌وری آشنا شدند. همچنین مدیران شرکت دارویی بوعلی دارو نیز در دفتر مرکزی شهرک صنعتی شکوهیه به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای مجموعه خود پرداختند.
در حاشیه این بازدیدها، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: خوشبختانه سازمان ملی بهره‌وری ایران در راستای ارتقای فعالیت‌های صنایع کوچک در کشور و همچنین افزایش بهره‌وری در این بخش، سالانه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در داخل و خارج کشور می‌کند که توانسته است گام‌های موثری را در انتقال تجربیات به داخل کشور و تلاش برای افزایش دانش روز فعالان در این بخش بردارد.
امیر طیبی‌نژاد، حضور نمایندگان سازمان بهره‌وری آسیایی و کارشناسان و اساتید کشورهای توسعه یافته عضو سازمان بهره‌وری آسیایی در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط را فرصتی مغتنم برای صنعت استان قم برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فرصتی ایجاد شد تا با حضور شرکت‌کنندگان در این دوره در استان قم، زمینه مناسب جهت ارتقای تعاملات با مدیران و کارشناسان صنایع کوچک این استان فراهم شود.
شایان ذکر است که دوره بازدید مطالعاتی چندکشوری در زمینه «توسعه صنایع کوچک و متوسط»  (Multicountry Observational Study Mission on SME Development) به میزبانی سازمان ملی بهره‌وری ایران و با همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) با حضور شرکت‌کنندگانی از ۱۰ کشور آسیایی شامل جمهوری اسلامی ایران، کامبوج،‌ تایوان، هند، اندونزی، مالزی، نپال، سری‌لانکا، تایلند و ویتنام از روز شنبه، ۱۵ مهرماه ۱۳۹۶ آغاز شده و تا روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه سال جاری ادامه دارد. اساتید بین‌المللی این دوره نیز از سنگاپور و تایوان هستند.
دوره‌های بازدید مطالعاتی چندکشوری یکی از فرصت‌هایی است که سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) در اختیار کشورهای عضو قرار می‌دهد تا این کشورها بتوانند ضمن تبادل دانش و تجارب خود، با پیشرفت‌های اخیر در زمینه‌های مربوطه آشنا شده و بهترین تجارب حوزه‌های خاص مرتبط با نیاز کشورهای خود را مشاهده و بررسی کنند.
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.