صفحه اصلی / مدلی تازه از کسب‌وکارهای فناورانه ارایه شد

مدلی تازه از کسب‌وکارهای فناورانه ارایه شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت‌علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ، استادکار نام اپلیکیشنی است که به‌تازگی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی راه‌اندازی شده است که دانلود و نصب استادکار امکانات زیادی را برای کاربرانی که در حرفه‌ای خاص مهارت دارند، فراهم می‌کند.
استادکار در حقیقت پلی ارتباطی میان مردم و خدمات‌دهنده‌ها است. از یک‌سو با کاربرد این اپلیکیشن افرادی که در حوزه‌هایی همچون نظافت منزل، برق‌کاری، لوله‌کشی و خدمات کامپیوتری مهارت دارند، می‌توانند تعداد مشتریان و میزان درآمد خود را افزایش دهند؛ بدین‌ترتیب که باید نسخه متخصصان استادکار را نصب کنند و پس از ارایه مدارک و گذراندن مراحل ثبت‌نام، با مشتریانی ارتباط بگیرند که به این ‌مهارت‌ها نیاز دارند. از سوی دیگر، عموم مردم با نصب نسخه مشتریان استادکار، می‌توانند با آگاهی‌هایی که اپلیکیشن به آن‌ها می‌دهد، در هر ساعت از شبانه‌روز، متخصصانی خوش‌نام را به‌صورت آنلاین برای انجام خدمات انتخاب کنند. مراحل کار بسیار ساده و کوتاه است. شما به‌عنوان یک مشتری، کافی است ابتدا خدمت موردنیازتان را در اپلیکیشن استادکار بیابید و زمان و مکان دلخواهتان را برای دریافت سرویس مشخص کنید. پس از گذشت زمانی کوتاه، ۳ تا ۵ متخصص اعلام آمادگی می‌کنند. سپس با توجه به امتیاز متخصصان، قیمت پیشنهادی‌شان و نظرات کاربران پیشین، یکی را انتخاب کنید. متخصص در زمان و محلی که شما تعیین کرده‌اید، حاضر می‌شود و کار را انجام می‌دهد. پس از اتمام خدمت، می‌توانید میزان رضایت خود را از کیفیت انجام‌شدن خدمت در اپلیکیشن ثبت کنید.
حسین اخلاق پور، مدیرعامل «کرانسو»، شرکت سازنده اپلیکیشن استادکار، درباره آن اظهار کرد: بعد از سه ماه که این اپلیکیشن راه‌اندازی و وارد بازار شده، حدود ۲۰ هزار کاربر، نسخه مشتری آن را نصب کرده‌اند و ۷۰۰ سرویس‌دهنده نیز همکار ما هستند. توسعه فناوری، باعث شده است که کسب‌وکارهای گوناگونی ایجاد شوند و نیز نحوه ارائه سرویس‌ها به افراد تغییراتی کند؛ به‌عنوان مثال، امروزه، افراد با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آمازون محصولات مورد نیاز خود را آنلاین تهیه می‌کنند.
اخلاق پور ادامه داد: البته ارایه خدمات و سرویس‌های گوناگون به افراد، مدلی پیچیده‌تر  نسبت به فروش کالا دارد زیرا در این مورد از هر دو سو با افراد در ارتباط هستید. همچنین پیاده‌سازی مدلی برای تعیین قیمت‌ها نیز دشواری‌ها و ظرافت‌هایی دارد زیرا هزینه‌ها تابع شرایط روز است و همانند اسن استادکار پ، در طول روز قیمت دائماً در حال نوسان است.
وی همچنین بیان کرد: من و همکارانم، سال‌ها بر روی این کار کردیم که با چه مدلی می‌توان خدمات و سرویس‌های متنوع را در منزل مشتریان ارایه داد. با تجربه‌های کاری‌ که در خارج از کشور کسب کرده بودیم، موتوری هوشمند را طراحی کردیم تا بتوان مسائل مربوط به خدمات را مدل‌سازی کرد. سپس، در ایران با تأسیس شرکت کرانسو، از موتور هوشمند خود برای راه‌اندازی این مدل کسب‌وکار استفاده کردیم و اولین محصول این شرکت، اپلیکیشن استادکار است.
اخلاق پور با بیان اینکه در اپلیکیشن استادکار ۶۰ سرویس مختلف وجود دارد و تعداد این سرویس‌ها در حال افزایش است، گفت: پس از آنکه کاربر درخواستی را ثبت کرد برای سرویس‌هایی که کمتر مورد استفاده است همچون لوله‌کشی، ۵ سرویس‌دهنده با قیمت پیشنهادی هرکدام ارایه می‌شود و کاربر می‌تواند فرد دلخواه را انتخاب کند اما برای سرویس‌هایی همچون نظافت که به‌صورت متناوب به آن‌ها نیاز است، کاربر می‌تواند سرویس‌دهنده خاصی را انتخاب کند و در سفارش‌های بعدی کاربر نیز سرویس‌دهنده آن‌ها تغییر نکند.
اخلاق پور همچنین ادامه داد: در صفحه مربوط به هر سرویس، فهرستی اولیه از قیمت‌ها ارایه شده است اما هزینه نهایی بر اساس کار سرویس‌دهنده مشخص می‌شود. همچنین گاهی نیز خود سرویس‌دهندگان قصد تخفیف‌دادن دارند و تمام این موارد دقیقاً محاسبه‌پذیر است.
وی درباره تأثیر این مدلِ کسب‌وکار بر روی اشتغال‌زایی عنوان کرد: بسیاری از مردم در حرفه یا هنری خاص مهارت دارند، اما از روش‌های پیدا کردن مشتری آگاهی ندارند. استادکار این امکان را فراهم می‌کند تا  افرادی که در یک حرفه خاص مهارت دارند، با هزینه‌ای بسیارکم مشتری خود را بیابند و به او خدمات بدهند. به‌علاوه حتی افرادی که در حال حاضر شغلی ندارند ولی مهارت دارند، می‌توانند با استفاده از این پلتفرم صاحب شغل شوند.
اخلاق پور با اشاره به اینکه در این اپلیکیشن فعالیت سرویس‌دهنده‌ها ضمانت می‌شود، گفت: کیفیت کار سرویس‌دهندگان اعتبار استادکار را تعیین می‌کند بنابراین با تمام سرویس‌دهنده‌های فعال استادکار ابتدا مصاحبه حضوری انجام گرفته و مدارکی همچون عدم سوءپیشینه نیز از ایشان دریافت شده است. همچنین سرویس‌کاران آموزش‌هایی همچون برخورد با مشتری و ارایه سرویسی مناسب دیده‌اند که تمام این اقدامات برای ارایه سرویسی با کیفیت است.
وی همچنین درباره نحوه همکاری با استادکار نیز ابراز کرد: افراد به دو شیوه می‌توانند برای همکاری اقدام کنند. نخست اینکه از کافه‌بازار یا گوگل‌پلی، اپلیکیشن استادکار را نصب کنند و در فرمی که در سایت قرار دارد، اطلاعات خود را وارد کنند. سپس، در اولین فرصت برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. دوم اینکه همکارانی به‌عنوان بازاریاب با ما همکاری دارند که در سطح شهر پخش به جستجو می‌پردازند تا اشخاص نیازمند کار را شناسایی کرده، اطلاعات مربوط به اپلیکیشن را به آن‌ها ارایه بدهند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.