صفحه اصلی / مکزیکی ها به دنبال تولید مشترک با ایران

مکزیکی ها به دنبال تولید مشترک با ایران

 
 
نشست مشترک هیات اقتصادی مکزیک با فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی در اتاق مشهد برگزار شد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران,  سرپرست هیات اقتصادی مکزیک بابیان اینکه این نشست در جریان هفتمین سفر هیات اقتصادی مکزیک به ایران رقم می‌خورد، گفت: این افراد همگی سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در مکزیک هستند و امیدوارند با ایجاد تعاملی سازنده با ایران بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
 
رضا مهدوی تصریح کرد: البته این تعامل یک‌طرفه نخواهد بود و این افراد تمایل دارند که محصولات ایرانی را نیز خریداری کنند.
 
وی ادامه داد: علی‌رغم مسافت ۱۴ هزار کیلومتری بین ایران و مکزیک، این فعالان اقتصادی با هزینه شخصی به ایران سفر می‌کنند، چون به تجارت و همکاری با ایران علاقه‌مند هستند.
 
مهدوی مبادلات اقتصادی ایران و مکزیک را ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عموم این مبادلات در زمینه نفت و گاز است.
 
سرپرست هیات اقتصادی مکزیک خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت دوازدهم اقدامات مؤثر و ارزنده‌ای در ورود سرمایه به کشور انجام داده که ما نیز به‌نوبه خود سعی می‌کنیم تونل‌های اقتصادی بین ایران و کشورهای دیگر را ایجاد کنیم.
 
مهدوی در ادامه هدف اصلی کشور مکزیک برای سرمایه‌گذاری در ایران را تولید محصولات دانست و گفت: تولید در ایران باصرفه‌تر و ارزان‌تر از چین است، هدف مکزیک نیز این است که برخی محصولاتش را در ایران تولید و در مکزیک عرضه کند.
 
وی بابیان اینکه معاملات تجارتی باید برد- برد باشد، تصریح کرد: گروه‌های اقتصادی که ما به ایران می‌آوریم هم حاضر به خرید و هم حاضر به فروش هستند.
 
محمدرضا توکلی زاده، نایب‌رئیس اتاق مشهد در این نشست بابیان اینکه همه اعضای این هیات و میزبانان مشهدی، متشکل از فعالان بخش‌های صنعتی و تجاری هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی رشد خوبی داشته باشد.
 
تجهیزات پزشکی، درمانی، دارو و بیمه، ماشین‌آلات، تجهیزات گلخانه‌ای، تجهیزات لرزه‌شناسی، صنایع وابسته به نفت و گاز، صنایع لبنی، هتلینگ، تجهیزات امنیتی و نانو تکنولوژی اهم صنایعی است که شرکت‌های مکزیکی برای عرضه آن‌ها در بازار ایران اعلام آمادگی کردند.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.