صفحه اصلی / خرید ٩۵هزارتن برگ سبز چای

خرید ٩۵هزارتن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمدولی روزبهان در گفتگو  با بیان اینکه چین پاییزه (آخر) برگ سبز چای آغاز شده است، اظهارداشت: تاکنون حدود ٩۵ هزارتن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده که ارزش آن نیز حدود ١٨٠ میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ١٢٣.۵ میلیارد تومان (حدود ٧٠درصد) از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
رئیس سازمان چای با بیان اینکه دولت ٨٠ درصد و کارخانجات ۵۵ درصد سهم خود را به چایکاران پرداخت کرده اند، افزود: باقی مطالبات نیز پس از وصول؛ در اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز می شود.
روزبهان با اشاره به اینکه چین پاییزه تا زمانی که شرایط جوی مناسب و برگ از کیفیت لازم برخوردار باشد ادامه دارد، افزود: معمولا تا پایان مهرماه چین پاییزه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ٩۵ درصد محصول چای به صورت دیم کشت می شود، گفت: سال گذشته به دلیل بارندگی فوق العاده، ما یک سال استثنایی را پشت سر گذاشتیم و میزان تولید نسبت به ٩۴ میزان تولید ۶٠ درصد افزایش یافت بنابراین شرایط تولید امسال را نمی توان با ٩۵ مقایسه کرد.
روزبهان با اشاره به اینکه شرایط جوی امسال شبیه سال ٩٣ بود، افزود: تاکنون نسبت به سال ٩٣ حدود ۵٠ درصد و نسبت به ٩۴ حدود ١٠ درصد رشد تولید داشته ایم اما نسبت به ٩۵ کاهش تولید داریم.

 

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.