صفحه اصلی / افزایش ضریب بازیافت در مخازن نفتی ایران توفیق مهمی را رقم می زند

افزایش ضریب بازیافت در مخازن نفتی ایران توفیق مهمی را رقم می زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا٬ آلساندرو تیانی صبح امروز(چهارشنبه٬ ۱۹ مهرماه) در نشست بالادستی نفت در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با اشاره به این که ایران دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ذخایر نفت ایران ٬افزایش ضریب بازیافت مخازن از اهمیت مهمی برخوردار است.
وی در این سخنرانی انواع تزریق آب، گاز  و دیگر روش‌ها به مخازن نفتی را تبیین کرد و گفت: اگر روش خوبی برای ازدیاد برداشت استفاده نشود قطعاً نه تنها نتیجه‌ای به دست نمی‌آید بلکه سبب آسیب رساندن به مخزن می‌شود.
تیانی به انقلاب فناوری در جهان اشاره کرد و گفت: در این انقلاب روش‌های جدیدی برای ازدیاد برداشت وجود دارد که سبب سرعت بخشیدن به برداشت از مخازن نفتی می‌شود.
قایم مقام فناوری‌های بازیابی و مدلسازی مخازن پیشرفته شرکت انی به سابقه حضور این شرکت در جهان اشاره کرد و گفت: انی هم اکنون در ۴۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند و همچنین سابقه حضور در پارس جنوبی را نیز دارد.
وی گفت: شرکت انی می‌تواند همه سنگ‌های نفتی دنیا را بشکافد و از آن نفت استخراج کند.
سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو دیروز با حضور وزیر نفت، معاونان وی، مدیران بخش دولتی و خصوصی صنعت نفت افتتاح شد و تا روز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) ادامه دارد.
در این کنگره ٣٣ سخنران شامل ۱۶ سخنران خارجی و ۱۷ سخنران داخلی که همه از صاحبنظران هستند، توضیحات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کنند و بیش از ۱۰۰ میهمان خارجی نیز در بخش‌های مختلف این کنگره حضور می‌یابند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.