صفحه اصلی / باکتری ها مقاومت آنتی بیوتیک را از طریق خاک گسترش می دهند

باکتری ها مقاومت آنتی بیوتیک را از طریق خاک گسترش می دهند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  محققان دانشگاه کارولینای شمالی مقاومت آنتی بیوتیک و نحوه پایداری آن و گسترش بین مواد غذایی مشترک بین انسان ها، حیوانات و محیط زیست را موردمطالعه قرار دادند.
این مطالعه نشان داد که کودهای پخش شده بر روی زمین نیز می توانند مقاومت آنتی بیوتیکی به باکتری ها را در خاک گسترش دهند.
باکتری ها حاوی مولکول های کوچک DNA هستند. این پلاسمیدها از DNA واقعی باکتری ها جدا می شوند و می توانند ژن ها را بین باکتری ها مبادله نمایند.
محققان نمونه خاک مزرعه خوک ها را سه هفته قبل و بعد از پخش کردن کود آزمایش کردند. محققان از قبل کود را از لحاظ مقاومت آنتی بیوتیکی سالمونلا آزمایش کرده بودند.
بعد از نمونه برداری از خاک، محققان دریافتند باکتری سالمونلا مقاوم به آنتی بیوتیک بالغ بر ۲۱ روز بعد از کوددهی همچنان در کود وجود داشت.
آنها همچنین کشف کردند یک پلاسمید خاص مرتبط با سالمونلا مقاوم به آنتی بیوتیک ناشی از کود، از نمونه خاک به نمونه های سالمونلا متفاوت منتقل شده بود.
از اینرو محققان توضیح می دهند سالمونلا مقاوم به آنتی بیوتیک حتی در مزارعی هم که در آنها از آنتی بیوتیک استفاده نشده است، یافت می شود، چراکه مقاومت آنتی بیوتیکی از بین نمی رود بلکه بعد از ایجاد شدن به سالمونلا دیگری منتقل می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.