صفحه اصلی / بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میدان‌های در حال بهره‌برداری آماده می‌شود

بسته ۵ میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میدان‌های در حال بهره‌برداری آماده می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (سه شنبه، ۱۸ مهرماه) در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار کرد: خیلی خوشحالم برای سومین بار در کنگره ای که از سوی باشگاه نفت و نیرو برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم و از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این رویداد تشکر می‌کنم.
وی با بیان این که خوشبختانه باشگاه نفت و نیرو و این کنگره در حال پیدا کردن مسیر خود است، تصریح کرد: از ادامه حیات، رشد و بالندگی باشگاه نفت و نیرو به عنوان یک نهاد اثرگذار و غیردولتی که از روز نخست بر غیردولتی بودن آن نیز تاکید شده بود، خرسندم.
وزیر نفت با یادآوری این که ایده تشکیل باشگاه نفت و نیرو در سال ۹۰ و ۹۱ و با هدف تشکیل یک اتاق فکر برای بخش انرژی و نفت کشور که هیچ بار مالی و وابستگی به دولت نداشته باشد، شکل گرفت، تصریح کرد: نشست‌های این باشگاه ماهانه برگزار می‌شود و مطالب مطرح شده در این نشت‌ها به صورت چاپی و همچنین روی تارنمای باشگاه نفت و نیرو که برای همگان قابل دسترسی است.
زنگنه با بیان این که این باشگاه کمتر از ۲۰۰ عضو دارد، ادامه داد: همه مسائل باشگاه نفت و نیرو شفاف است و هیچ رانت اطلاعاتی در آن وجود ندارد.
وی افزود: ما به دنبال تولید فکر و اندیشه هستیم و امیدواریم جوانان بیشتری به عنوان اعضای پیوسته جذب این باشگاه شوند.
تکلیف همه میدان‌های مشترک ۴ سال آینده مشخص می‌شود
زنگنه به الگوی جدید قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: پیشرفت مذاکرات برای توسعه میدان‌های نفتی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی مطلوب و قابل قبول است.
وی توسعه میدان‌های مشترک از جمله میدان‌های غرب کارون و افزایش بازیافت نفت از میدان‌های در حال بهره برداری را از اولویت‌های توسعه صنعت برشمرد و گفت: سیاست دولت و وزارت نفت این است که تکلیف همه میدان های مشترک ظرف چهار سال آینده روشن شود و پیمانکار برای توسعه آن تعیین کند که حرکت بزرگی است.
وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که قراردادهای توسعه میدان‌های مشترک که بیشتر نفتی هستند با شرکت‌های معتبر خارجی که به‌طور حتم باید همکار داخلی داشته باشند، امضا شود.
زنگنه با بیان این که در حال آماده کردن بسته پنج میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میدان‌های در حال تولید ظرف ۲ سال هستیم٬ توضیح داد: بخش مهمی از این کار مربوط به ترمیم چاه‌ها و بخش دیگر  حفر چاه‌های جدید و رفع تنگناها در بخش رو سطحی و بهره برداری است که مربوط به میدان‌های متعددی در مناطق نفتخیز جنوب‌، مناطق مرکزی و فلات قاره است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.