صفحه اصلی / ونزوئلا ماهواره جدید خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ونزوئلا ماهواره جدید خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از شبکه تلویزیونی تله سور، این ماهواره نیمه شب به وقت محلی به فضا پرتاب شد. 
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که این ماهواره جدید ابزار بهتری را برای این کشور در نظارت بر سلامت امور کشاورزی، تولید مواد غذایی، امنیت و مدیریت بحران ها و خطرات اجتماعی- طبیعی فراهم خواهد کرد.
این ماهواره پیشرفته مجهز به ابزارهایی است که می تواند بر شرایط کل ونزوئلا نظارت داشته باشد و تصاویر مختلفی را ارسال کند. مقامات این کشور معتقدند که این ماهواره به ویژه می تواند برای کنترل و مقابله با فعالیت های جنایتکاران موثر باشد.
خبرگزاری رسمی ونزوئلا( ای وی ان) نیز گزارش داده است که بیش از ۱۰۰ جوان ونزوئلایی در طراحی و ساخت این ماهواره مشارکت داشته اند.
'کامیلو تورس' یکی از مقامات ونزوئلا و از کارشناسان ساخت این ماهواره گفت: طراحی این ماهواره کاملا بومی بوده است.
ونزوئلا در حالی سومین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد که دومین ماهواره را در سپتامبر ۲۰۱۲ به فضا پرتاب کرده بود. 
نیکلاس مادورو همچنین تصریح کرد: ماهواره جدید نشان دهنده استقلال این کشور است و ما به دنبال چهارمین، پنجمین و ششمین ماهواره و همچنین توسعه تکنولوژی برتر در ونزوئلا هستیم. ما در مسیر رو به جلو قرار داریم و با کار و تلاش در دفاع از کشور حرکت می کنیم.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا در حالی سومین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد که از سوی آمریکا و متحدانش در آمریکای لاتین تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار دارد. دولت ترامپ اخیرا تحریم های مالی جدیدی را علیه دولت نیکلاس مادورو اعمال کرد. به گفته مقامات کاراکاس، هدف تحریم های مالی آمریکا فلج کردن اقتصاد ونزوئلاست. اما دولت مادورو تلاش کرده با اتخاذ یکسری تدابیر جدید با این تحریم ها مقابله کند. وی بر استقلال این کشور و استفاده از ظرفیت های داخلی برای توسعه ونزوئلا تاکید کرده است. رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین برای پیشرفت کشورش به دنبال تحکیم روابط با هم پیمانانش از جمله چین و روسیه بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.