صفحه اصلی / کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان فردا برگزار می‌شود

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان فردا برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست کارشناسی ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان، با حضور بیش از ۳۰ کارشناس در حوزه های مختلف اقتصادی دو کشور، امروز در تفلیس برگزار شد و مهمترین موضوع مورد بحث در آن، یافتن راهکارهایی برای توسعه روابط بانکی میان دو کشور بود.
 
 هدف از برگزاری این نشست کارشناسی، تدوین و تنظیم سند نهایی ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان است که فردا با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و گئورگی گاخاریا، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان برگزار می‌شود.
 
این هیات تجاری ۳۰ نفره، متشکل از فعالان اقتصادی اتاق مشترک ایران و گرجستان متشکل از مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، کشاورزی و معدن ایران است که با هیاتی از بخش خصوصی گرجستان که توسط اتاق بازرگانی و صنایع گرجستان، در خصوص بهره برداری از فرصت های مناسب و برنامه های مشترک و به منظور یافتن شرکای مناسب تجاری و سرمایه گذاری با یگدیگر مذاکره می کنند.
 
ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان دوشنبه و سه شنبه این هفته ( ۱۷ و ۱۸ مهر ) در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار می شود.
 
گفتنی است، نخستین کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و گرجستان نخستین بار در سال ۱۳۷۳ برگزار شد، از آن زمان تاکنون مسئولان اقتصادی دو کشور پنج بار گرد هم آمده اند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان امروز با نخست وزیر، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار و همچین وزیر دارایی گرجستان دیدار و گفت و گو خوهد کرد.
 
بر اساس این گزارش به گفته سید حسن هفده تن، مدیر کل امور بین الملل وزارت کار، حجم تبادلات اقتصادی بین ایران و گرجستان، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰۰ میلیون دلار بود که امیدوارم امسال با توجه به عزم جدی که برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور وجود دارد به دو برابر افزایش یابد.
 
در این نشست، ضمن تاکید بر فرصت های لازم برای توسعه روابط بخش خصوصی دو کشور، بحث حمل و نقل، مسائل گمرکی، ایجاد پالایشگاه و تشکیل قطب سرمایه گذاری مشترک نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در نشست امروز کارشناسان دو کشور در قالب چهار گروه شامل حمل و نقل و زیر ساخت، سرمایه گذاری و توسعه تجاری و کشاورزی، انرژی (نفت، گاز و برق) و همچنین گروه فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، علاوه بر ارزیابی میزان پیشرفت توافقات قبلی دو کشور، برنامه های جدید و راهکارهای لازم برای جهش در ارتقاء مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی دو کشور را بررسی و پیش نویس یادداشت تفاهم میان دو کشور را که قرار است فردا امضا شود ، آماده می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.