صفحه اصلی / برخورداری بیش از سه هزار ایرانی خارج از کشور از خدمات تامین اجتماعی

برخورداری بیش از سه هزار ایرانی خارج از کشور از خدمات تامین اجتماعی

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ,  حسین جودکی  افزود: به همین منظور ۲۰ کارگزاری در کشورهای مختلف برای ارائه خدمات به این افراد ایجاد شده است و در واقع می توان گفت که با ایجاد این کارگزاری ها، خدمات رسانی به ایرانیان خارج از کشور با سهولت بیشتری انجام می شود.
وی تصریح کرد: کارگزاری های برون مرزی تامین اجتماعی در کشورهای گرجستان، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، عراق، چین، آذربایجان، عمان، قطر، کویت، کانادا، مالزی و اتحادیه اروپا فعال است و همچنین نام کارگزار و شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی آنها در سایت بیمه اتباع سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.mss.tamin.ir قرار داده شده است.
جودکی اظهار کرد: ایجاد کارگزاری در چهار و پنج کشور دیگر در مرحله طی اخذ مجوز است و بزودی برای ایجاد کارگزاری در کشورهایی که جمعیت ایرانیان در آنها قابل توجه است تا پایان مهرماه امسال فراخوان منتشر خواهیم کرد.
مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به سه روش بیمه پردازی ایرانیان خارج از کشور گفت: مراجعه شخص یا وکیل او به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی، مراجعه به یکی از کارگزاران برون مرزی و ثبت تقاضا در سامانه اعلام درخواست بیمه ایرانیان خارج از کشور به نشانی www.mss.tamin.ir راه هایی است که هموطن مقیم خارج از کشور می تواند یکی از آنها را برای بیمه پردازی انتخاب کند.
وی ادامه داد: اکنون ایرانیان خارج از کشور اگر بخواهند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند، هیچ مشکلی برای بحث بیمه پردازی ندارند و می توانند از مزایای مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان و درمان داخل کشور استفاده کنند و اگر خود بیمه شده اصلی در کشور محل سکونتش درمانی را نیاز داشته باشد می تواند متناسب با تعرفه داخلی ایران از تامین اجتماعی آن را دریافت کند.
جودکی با بیان اینکه البته تعدادی از بیمه شدگان ایرانی خارج از کشور فقط خودشان در خارج هستند و خانواده هایشان در ایران زندگی می کنند، گفت: اغلب این افراد در حاشیه خلیج فارس و کشورهایی همچون قطر و کویت هستند و چون خانواده های آنها در ایران بسر می برند، می توانند خدمات درمانی داخل کشور را استفاده کنند.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار ایرانی شاغل در خارج از کشور به کارگزاری های تامین اجتماعی در کشورهای یادشده مراجعه کرده اند در حال بیمه پردازی هستند ؛ ضمن اینکه این روند همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی تاکنون زیرساخت های لازم برای بیمه پردازی این افراد را تهیه کرده است و در آینده می شود سرویس های مناسبی برای ارائه خدمت به هموطنان در خارج از کشور نیز اضافه کرد.
جودکی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ارمغان مناسبی برای این کار دارد و کسانیکه می خواهند سوابق بیمه ای داشته باشند، می توانند از آن بهره مند شوند، افزود: ۲۰ کارگزاری کار بازاریابی، احراز هویت و تطبیق مدارک و دریافت اطلاعات افراد که خارج از کشور را به عهده دارند و از طریق شعبه ۲۷ تامین اجتماعی در تهران، اطلاعات آنها تبادل می شود و عقد قرارداد صورت می گیرد ؛ همچنین بیمه شدگان از طریق اینترنت، فیش را دریافت و بیمه پردازی می کنند.
وی با بیان اینکه مزایای بیمه شدگان خارج از کشور خاص است، گفت: برای مستمری بازنشستگی و فوت ۱۶ درصد حق بیمه در نظر گرفته شده است که دو درصد آن توسط دولت و ۱۴ درصد را خود بیمه شده باید پرداخت کند.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی افزود: برای بازنشستگی از کار افتادگی میزان حق بیمه ۲۰ درصد است که دو درصد آن توسط دولت و ۱۸ درصد نیز خود فرد پرداخت می کند.
جودکی ادامه داد: اگر بیمه شدگان ایرانی خارج از کشور بخواهند خدمات درمان را انتخاب کنند باید ۹ درصد حق بیمه نیز پرداخت کنند که یک درصد دولت و هشت درصد را خود افراد بیمه شده پرداخت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: موضوع بیمه ایرانیان شاغل یا غیرشاغل خارج از کشور فرصت مناسبی است تا آنها نیز بتوانند از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند.
سازمان تامین اجتماعی اکنون ۴۲ میلیون بیمه شده دارد که ۱۴ میلیون تن از این شمار ، بیمه شده اصلی و حدود سه میلیون تن مستمری بگیر و بازنشسته هستند که در مجموع ۱۸ نوع خدمات به آنها ارائه می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.