صفحه اصلی / اعلام سیاست‌ها و ضوابط فعالیت فین‌تک‌ها

اعلام سیاست‌ها و ضوابط فعالیت فین‌تک‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بانک مرکزی ایران، این بانک با  بیان لزوم توجه به تحولات روی داده در حوزه کسب‌وکار و فناوری‌های مالی و با بررسی فضای بین‌المللی و نظرسنجی از فعالان داخلی، تنظیم سیاست کلی در خصوص فناوری و فناوران مالی را در دستور کار قرار داد که نتیجه آن تحت عنوان ویرایش اول «سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص فناوری مالی» جمع‌بندی و در هیات عامل بانک مرکزی مطرح شده و اکنون این سند برای استفاده و بهره‌برداری و کسب نظر صاحب‌نظران در تارگاه بانک مرکزی قرار گرفته است.
همچنین ویرایش اول«الزامات، ضوابط و فرآیند اجرایی فعالیت پرداخت یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور» به‌عنوان گام دوم تدوین چارچوب‌های فعالیت فناوران مالی نیز تدوین و در تارگاه بانک مرکزی برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته است. کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه می‌توانند از طریق رایانامه fintech@cbi.ir نظرات و پیشنهادهای تکمیلی خود را برای بانک مرکزی ارسال کنند.
پرداخت یار به معنای «شخص حقوقی است که در چارچوب سند تدوینی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت و تفاهم‌نامه منعقده با شرکت شاپرک فعالیت می‌کند. پرداخت یار پرداخت‌های بدون حضور کارت ازجمله پرداخت‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه را دریافت کرده و به شبکه شاپرک ارسال می‌کند.»
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بانک مرکزی ایران مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.