صفحه اصلی / جزئیات برگزاری اولین نشست مانور امدادرسانی جاده‌ای پس از تصادف در مازندران

جزئیات برگزاری اولین نشست مانور امدادرسانی جاده‌ای پس از تصادف در مازندران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سیدمحمد نظری معاون حمل و نقل ترکیبی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آن‌ها رخ می‌دهد، گفت: امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت بوده و از آن به‌عنوان لحظه طلایی نام برده می‌شود که این امر در کاهش پیامدها و ضایعات حوادث به شدت مؤثر است.
معاون حمل و نقل ترکیبی اداره کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: در حال حاضر سوانح رانندگی اصلی‌ترین عامل مرگ زودرس و از دست رفتن عمر مفید جامعه در ایران است و حدود ۳۰ درصد مرگ و میر در گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال کشور که از نیروهای فعال و تولیدکننده در جامعه هستند مربوط به قربانیان سوانح رانندگی است.
نظری افزود: رویداد حوادث جاده‌ای در سراسر دنیا امری اجتناب‌ناپذیر است و لزوم یادگیری و همچنین به کارگیری علوم مرتبط در راستای کاهش خسارات ناشی از آن ضروری است.  
وی با تأکید بر حضور بهنگام و به‌موقع دستگاه‌های امدادرسان (اورژانس، هلال‌احمر، پلیس‌راه، راهداری، آتش‌نشانی و امداد خودرو) عنوان کرد: با توجه به ویژگی استان مازندران و وجود مسافرین بی‌شمار در ایام تعطیلات در صورت بروز حوادث ترافیکی در حداقل زمان کار امدادرسانی صورت پذیرد تا همواره شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای در استان باشیم.
در این نشست مقرر شد مانور امدادرسانی به‌منظور حفظ آمادگی به طور ماهانه و در نقاط مختلف استان برگزار گردد.
گفتنی است: هلال‌احمر، آتش‌نشانی، پلیس‌راه استان، مدیریت بحران استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله دستگاه‌های حاضر در این نشست بودند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.