صفحه اصلی / ضرورت ارتقای بهره وری در SMEها با توجه به نقش مهم این صنایع در توسعه کشورها

ضرورت ارتقای بهره وری در SMEها با توجه به نقش مهم این صنایع در توسعه کشورها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان ملی بهره وری ایران، دکتر رویا طباطبایی یزدی در مراسم افتتاح این برنامه بین‌المللی در سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به‌شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی، گفت: در سال های اخیر، حمایت از توسعه صنایع کوچک و متوسط (SMEها) به مأموریت اصلی اقتصاد همه کشورهای جهان تبدیل شده است. دلیل این موضوع سهم قابل توجه این صنایع در تولید، تجارت، اشتغال، رشد درآمد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) است.
وی با بیان این که حرکت برای رشد صنایع کوچک و متوسط در جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط کشورمان در مسیر توسعه خود با فرصت های عالی و در عین حال چالش‌هایی مواجه شده‌اند که این می‌تواند مرجع خوبی برای دیگر اعضای APO در راستای بررسی استراتژی‌ها و نقاط قوت آنها باشد.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در پایان اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای این بازدید مطالعاتی در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط کشورمان، فرصت مناسبی را برای بررسی و به اشتراک گذاری تجارب و دانش مربوطه فراهم سازد.
آقای تا تِه یانگ (Ta-Te Yang)، نماینده و کارشناس بخش صنعت سازمان بهره‌وری آسیایی نیز در این مراسم با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به‌سبب برگزاری و میزبانی این دوره بازدید مطالعاتی چند کشوری، با بیان این که سعی داریم در این مطالعه چند کشوری فرصت‌های جدید و مفیدی را در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط به ویژه با تاکید بر نوآوری و حفظ محیط زیست خلق کنیم، خاطرنشان کرد که با برگزاری موفق این بازدید مطالعاتی، این فرصت را داریم که از سیاست گذاری‌های شرکت‌های ایرانی نیز مطلع شویم و چشم انداز خوبی را برای فعالیت‌های آتی خود کسب کنیم. در این راستا ۷ شرکت ایرانی در بخش صنایع کوچک و متوسط کارهای انجام شده خود را با ما در میان خواهند گذاشت.
شایان ذکر است دوره بازدید مطالعاتی چندکشوری در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط  که از امروز – شنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۶ ـ آغاز شده، تا روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه سال جاری با همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان بهره‌وری آسیایی در تهران ادامه دارد.
در این برنامه، اساتید و متفکران صاحب‌نام و برجسته‌ای از کشورهای سنگاپور و تایوان علاوه بر ارائه جدیدترین الگوها در این زمینه، دانش و تجارب خود را با شرکت‌کنندگان در این دوره به ‌اشتراک می‌گذارند که از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کامبوج،‌ تایوان، هند، اندونزی، مالزی، نپال، پاکستان، سری‌لانکا، تایلند و ویتنام هستند.
شایان ذکر است اساتید و شرکت‌کنندگان طی این دوره، از برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید خواهند کرد.
دوره‌های بازدید مطالعاتی چندکشوری یکی از فرصت‌هایی است که سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) در اختیار کشورهای عضو قرار می‌دهد تا این کشورها بتوانند ضمن تبادل دانش و تجارب خود، با پیشرفت‌های اخیر در زمینه‌های مربوطه آشنا شده و بهترین تجارب حوزه‌های خاص مرتبط با نیاز کشورهای خود را مشاهده و بررسی کنند.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.