صفحه اصلی / دریافت روادید برای زائران ایرانی اجباری است

دریافت روادید برای زائران ایرانی اجباری است

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، راجح صابر عبود الموسوی پیش از ظهر شنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری افزود: اگر روادید اربعین برداشته شود، حداقل برای این مناسبت ۱۰ میلیون زائر ایرانی وارد عراق می شوند که برقراری امنیت، جابه جایی و اقامتشان ما را دچار مشکل می کند.
وی ادامه داد: ما با اجباری کردن دریافت روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، به دنبال کنترل آنها و تامین امنیتشان هستیم.
الموسوی افزود: در اربعین سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر ایرانی به کربلا سفر کردند و امسال نیز سفارت عراق آماده صدور روادید برای این تعداد زائر است.
** گام به گام تا حذف روادید 
سفیر عراق در تهران گفت: طرح حذف روادید برای زائران ایرانی به عراق نیز مد نظر مسوولان کشورمان است و این کار نیاز به زمان دارد.
الموسوی افزود: ما باید حرکت گام به گام خود را به سمت حذف روادید داشته باشیم و قطعا این کار یکی از برنامه های بلند مدت ما خواهد بود.
**حضور ۱۰ شرکت از مازندران در عراق 
استاندار مازندران در این نشست گفت که هم اکنون حدود ۱۰ شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی این استان در عراق حضور دارند و شرکت لبنی با برند کاله آمل در حال انتقال صنعت تولید لبنی به عراق است.
ربیع فلاح جلودار افزود : باید مسوولان عراقی تلاش کنند تا شرکت های مازنی بتوانند واحدهای صنعتی خود را به این کشور منتقل کنند.
وی اضافه کرد : جوانان مازندران در تامین امنیت عراق نقش زیادی داشتند و تعدادی از این جوانان نیز برای دفاع از حرم جان خود را برای امنیت عراق از دست دادند.
استاندار مازندران راه اندازی سرای تجاری و نمایشگاه دستاوردهای این استان را در عراق و تسهیل در صدور روادی برای تجار را از مطالبات مازنی ها اعلام کرد.
ربیع فلاح ابراز امیدواری کرد تا با رفع موانع توسعه روابط بین عراق و استان مازندران، تجار این خطه شمال کشور بتوانند حضور پررنگتری در عراق داشته باشند.
در سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار کالا از مازندران به عراق صادر شد و پیش بینی می شود در صورت رفع موانع از جمله کاهش تعرفه گمرکی و تسهیل در صدور ویزا برای تجار مازنی صادرات این استان به عراق به افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
در سال گذشته در مجموع مازندران ۵۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استانی کالای غیر نفتی به کشورهای خارجی صادر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.