صفحه اصلی / حذف برچسب قیمت کالا ، منافع تولیدکننده و مصرف کننده را بدنبال دارد

حذف برچسب قیمت کالا ، منافع تولیدکننده و مصرف کننده را بدنبال دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران جمشید زند در گفت و گو  افزود: طرح یاد شده در صورت اجرای مناسب و با نظارت از سوی بازرسان به سود نامعقول دلالان و بعضی از فروشگاه های بزرگ پایان می بخشد .
وی تصریح کرد: تخفیف های زیادی که برخی فروشگاه های بزرگ بر روی کالاهای خود می گذارند، تبلیغ محسوب می شود و غیر واقعی است ؛  درواقع  خرید کالا به قیمت قدیمی و روی کالا را با قیمت جدید محاسبه می کنند و از حاشیه سود بالایی منفعت می برند.
زند ادامه داد: مادامی که برچسب قیمت از کارخانه بر روی کالا نصب شود، این فروشندگان هستند که بدنام می شوند و در صورتی که فروشنده برابر سود معقول و قانونی این برچسب قیمت را روی کالا  بزند، می توان انتظار داشت فضای رقابتی معقولی ایجاد شود.
وی اظهار کرد: اجازه  رقابت به واحدهای صنفی با نظارت و پشتیبانی سازمان حمایت از مصرف کننده می تواند در کوتاه مدت از گرانفروشی جلوگیری و مصرف کننده را  از خرید راضی کند.
رئیس اتاق اصناف اراک درباره صدور چک الکترونیکی یا سامانه “صیاد” گفت: با توجه به اینکه چک های بدون ضمانت آسیب زیادی به مبادلات اقتصادی و تجاری وارد کرده  است، سامانه “صیاد” به نحوه صدور چک و تضمین و پشتوانه پس  از صدور بسیار کمک کرده و دقیقا مشخص می کند هر نفر چند دسته چک  دارد و از تعدد دسته چک جلوگیری می کند.
زند در پایان درباره برگزاری نمایشگاه پاییزه گفت : با نمایشگاه  بهاره و پاییزه در هر شرایطی مخالف هستیم و معتقدیم  برگزاری این گونه نمایشگاه ها به بازار صدمه وارد می کند؛ در عین حال کسبه هم مخالف برگزاری نمایشگاه هستند .
وی از فروش  فوق العاده در اکثر واحدهای صنفی اراک خبر داد و گفت: طرح فروش فوق العاده جایگزین مناسبی برای نمایشگاه است که در اراک با اقبال مردم مواجه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.