صفحه اصلی / کاهش ۵۰ درصدی حوادث صنعت نفت در نیمه نخست امسال

کاهش ۵۰ درصدی حوادث صنعت نفت در نیمه نخست امسال

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیدباقر مرتضوی روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) در مراسمی که به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی و به منظور تجلیل از همه دست‌اندرکاران حوزه ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز برگزار شد، اعلام کرد: در ۶ ماه نخست امسال، نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، ۵۰ درصد و نسبت به سال ۹۴، ۶۵ درصد کاهش حوادث در صنعت نفت و گاز داشته‌ایم.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا میزان کاهش حوادث، روند کاهشی داشته باشد و بیش از این، شاهد حوادث و اتفاق‌های ناگوار در این زمینه نباشیم.
مدیر کل ایمنی، بهداشت و محیط زیست با بیان این که مسئولیت پذیری و تعهد اجتماعی بالا از شاخص‌های مثبت آتش‌نشانان است، گفت: باید تلاش کنیم تا رفتارهای ایمنی را در سازمان نهادینه کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای این که ضرری متوجه تولید نشود، دو فرآیند باید همزمان با هم رعایت شود که عبارتند از: مدیریت دارایی‌ها (Asset Management) و مدیریت ریسک (Risk Management) و تا زمانی که یکی از این دو نباشد، پیشرفت در پروژه های صنعت نفت و گاز شتاب نمی‌گیرد.
در ادامه این مراسم، سردار محمدعلی مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: چند عملیات موفق آمیز در پدافند غیرعامل اجرا شد که از آن جمله، می‌توان به آمادگی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی برای مقابله با تهدیدات و هوشمند سازی سامانه های شرکت گاز در برابر حملات سایبری اشاره کرد.
مراسم روز بزرگداشت آتش‌نشانی با حضور سردار معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، میهمانانی از شرکت DESAUTEL فرانسه و جمعی از مدیران ارشد ستاد و شرکت‌های تابع در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.