صفحه اصلی / نخستین بولتن آماری جی‌یی‌سی‌اف به‌زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد

نخستین بولتن آماری جی‌یی‌سی‌اف به‌زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدحسین عادلی درباره مهمترین مباحث مطرح شده در نوزدهمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو (۱۲ مهرماه) اظهار کرد: در این نشست، برنامه پنج‎ساله‌ای که ازسوی دبیرخانه مجمع  و با استناد به سند راهبردی دبیرخانه تهیه شده بود تصویب شد.
وی افزود: همچنین در این نشست، میزان تقاضا و عرضه برای گاز خط لوله و گاز مایع ال ان جی و به‌ویژه وضع گاز شیل آمریکا و گاز استرالیا، میزان تجارت و انواع قراردادهای گاز، وضع قیمت گاز در مناطق مختلف و به‌ویژه ال‌ان‌جی و قراردادهای بلندمدت و همچنین نسخه جدید چشم انداز بلند مدت بازار گاز برای سال ٢٠١٧ به بحث گذارده شد.
نوزدهمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۱۲ مهرماه در مسکو برگزار شد. در این نشست یوری سنتورین (Yury sentyrin) از روسیه به عنوان دبیرکل جدید این مجمع با کسب اکثریت آرا برگزیده شد که دوره فعالیت وی از یکم ژانویه ۲۰۱۸ آغاز می‌شود.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلاو امارات، ١٢ عضو اصلی جی یی سی اف هستند و هلند، نروژ، عراق، عمان، پرو و آذربایجان به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می کنند.
وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ۶٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.