صفحه اصلی / بخش خصوصی آماده رقابت شود

بخش خصوصی آماده رقابت شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مهر , بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به این که یکی از مشکلات اساسی در زمینه صنایع دستی، بازاریابی جهانی و تجاری سازی است، گفت: در اجلاس اخیر آسیا و اقیانوسیه که در کویت برگزار شد، اعضا به این نتیجه رسیدند که موسسات بین‌المللی را در ارتباط با تجارت الکترونیک معرفی کنند تا آثاری که موفق به دریافت مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی شده‌اند، معرفی و به فروش برسند. هند، چین و ایران، موسساتی را معرفی کرده‌اند تا به ارائه و فروش آنلاین آثار فاخری بپردازند که در غرب آسیا و اقیانوسیه تولید می‌شود.
 
معاون صنایع‌دستی با اشاره به این که فاصله زیادی بین نمایندگان ایران در بخش دولتی با بخش خصوصی وجود دارد، ‌ گفت: ما یک زمان، غایب بزرگ نشست‌ها و فعالیت‌های شورای جهانی صنایع دستی بودیم و امروز حاضر بزرگ این شورا هستیم اما هنوز نمایندگان ما در بخش خصوصی به ویژه در زمینه موسسات بین‌المللی فروش الکترونیک و تجاری‌سازی، نمی‌توانند با برخی اعضای شورا چون هند و چین رقابت کنند. برای مثال گردش مالی سایتی چون «علی بابا» در یک روز با همه فروش سالانه ما برابری می‌کند.
 
نامور مطلق همچنین بیان کرد: هندی‌ها تعجب کرده بودند که ما محمل‌های قانونی درست کرده‌ایم که موجب توسعه شهرهای جهانی شود و زیرساخت‌های لازم توسعه این شهرها را در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم. به عبارتی این که مجلس به اهمیت توسعه زیرساخت ها در شهرهای جهانی پی برده و آن را مصوب کرده برایشان جالب بود.
 
معاون صنایع‌دستی ارائه طرح مادر جهانی صنایع‌دستی از سوی ایران به شورای جهانی صنایع‌دستی خبر داد و افزود: معاونت صنایع دستی طی یک فراخوان از  استان‌ها خواست مسن‌ترین هنرمند صنایع‌دستی را که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده و حداقل ۹۰ سال دارد، معرفی کنند. در نتیجه متوجه حضور بانویی ۱۰۷ ساله در سیرجان کرمان شدیم که گلیم شیریکی‌پیچ می‌بافت؛ از ماه‌نسا شهسواری‌پور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنایع‌دستی به‌عنوان مادر صنایع‌دستی ایران تجلیل و از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به او گواهی اعطا شد.
 
نامور مطلق با بیان اینکه همه‌ اعضای شورای جهانی صنایع دستی در بخش غرب آسیا و اقیانوسیه از طرح مادر جهانی صنایع دستی استقبال کردند، گفت: چینی‌ها و هندی‌ها اعلام کردند در این زمینه تحقیق می‌کنند تا بتوانند مسن‌ترین هنرمند صنایع‌دستی خود را معرفی کنند. شورای جهانی هم از این موضوع استقبال کرد و قرار شد اعضای آسیا و اقیانوسیه نیز این موضوع را در کشورشان مطرح کنند. آن‌ها درباره نحوه گزینش مشکل داشتند که ما نحوه گزینش خودمان را ارائه دادیم. درصدد هستیم هر استان یک مادر صنایع‌دستی داشته باشد و مسن‌ترین فرد به عنوان پدر یا مادر صنایع دستی جهان معرفی شود.
 
معاون صنایع‌دستی کشور در پاسخ به این که قرار است چه تسهیلاتی برای مادر صنایع دستی در ایران فراهم شود گفت: من پیگیری پرداخت مستمری مادر صنایع‌دستی بوده و نامه‌ای نوشته‌ام تا حمایت‌هایی هم از طریق معاونت صنایع‌دستی کشور صورت گیرد و تنها به نام‌گذاری اکتفا نشود و اگر فردی حداقل افتخاری برای ما به همراه می‌آورد ما نیز حداقل وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم. معاونت صنایع‌دستی نمی‌تواند اقدامی برای بیمه هنرمندان بالای ۵۰ سال انجام دهد اما می‌تواند ماهانه مبلغی را که به‌عنوان مستمری از سوی وزارت ارشاد به هنرمندان پیشکسوت داده می‌شود برای آنها نیز در نظر بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.