صفحه اصلی / سیاست دولت، افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی است

سیاست دولت، افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان که امروز (جمعه) در کاشان سخن می‌گفت، اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های فراوان گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، گردشگری ما مربوط به همه جهان است که مسلمانان یکی از مشتریان جدی آن محسوب می‌شوند البته سهم گردشگری بر اساس مزیت‌های موجود در کشور محقق نشده است و امیدواریم که با توجه به تاکیدهای رئیس جمهوری، یک دوره تحول در بخش گردشگری کشور در دولت دوازدهم ایجاد شود.
وی افزود: اگر خواسته‌های حداقلی این سازمان برآورده شود، می‌توان سالانه ۱۴۰ هزار شغل در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرد  که ۷۰ هزار شغل آن در حوزه گردشگری و  بقیه نیز در بخش صنایع دستی قابل تامین است و می توان سالهای بعد آن را افزایش داد.
مونسان گفت: سالانه حدود پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود که رقم بسیار کمی است و سهم آن در تولید ناخالص داخلی حدود سه درصد است در حالی که بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، این رقم در سال ۲۰۲۵ باید به رقم  20 میلیون نفر برسد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر امروز خود به کاشان از مجموعه باغ تاریخی فین و خانه‌های تاریخی این شهر دیدن کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.