صفحه اصلی / نماد «اخزا۱۱» به زودی متوقف می‌شود

نماد «اخزا۱۱» به زودی متوقف می‌شود

آخرین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران با دادوستد حدود ۱۹۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال به پایان رسید و شاخص کل این بازار پس از دو روز ریزش به مدار صعودی بازگشت و با افزایش نزدیک به ۹ واحدی روبه‌رو شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان مبادلات امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه سهامداران در مجموع دو بازار اول و دو نیز شاهد نقل و انتقال بیش از ۵۹ میلیون سهم به ارزش ۱۹۳ میلیارد ریال بودند و به ترتیب دو نماد «ذوب» و «ریشمک» بالاترین حجم و ارزش معاملات سهام را در اختیار گرفتند. نماد شرکت تولید و صادرات ریشمک روز جاری در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفت و همچنین بیشترین افزایش قیمت را تا ۵ درصد تجربه کرد.
سهامداران بازار پایه نیز معاملات امروز را با دادوستد ۱۲۹ میلیون سهم به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو معاملاتی این بازار خاتمه دادند. به ترتیب دو نماد معاملاتی مربوط به بیمه سینا و شرکت کیسون بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار به خود اختصاص دادند.
نگاهی به مبادلات انجام شده در تابلو اوراق تسهیلات مسکن فرابورس نیز نشان می‌دهد روز جاری بیش از ۶۸ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در این تابلو دست به دست شده و اوراق تسهیلات مسکن شهریور ۹۶ بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرده است. قیمت این اوراق نیز در بازه ۷۳۴ هزار تا ۷۹۱ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.
از سوی دیگر سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت اقدام به جابه جایی ۸۹۹ هزار ورقه به ارزش ۸۶۶ میلیارد ریال کردند و همچون روزهای گذشته اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۴» در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین رقم حجم و ارزش مبادلاتی قرار گرفت. همچنین طبق اعلام مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران  نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم در نماد «اخزا۱۱۱»، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد، در پایان معاملات روز یکشنبه مورخ ۱۶/۰۷/۱۳۹۶ متوقف می‌شود.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیزبا معامله ۴ میلیون ورقه به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در جریان بازار امروز روبه رو شدند و صندوق اعتماد آفرین پارسیان بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان ETFها تجربه کرد.
در نهایت شاخص کل فرابورس ایران نیز با افزایش نزدیک به ۹ واحدی بخشی از ریزش دو روز گذشته را جبران کرد و تا ارتفاع ۹۵۱ واحدی بالا رفت. نماد «مارون» بیشترین تاثیر مثبت بر آیفکس را تا سطح ۹ واحد به جا گذاشت، نمادهای «دماوند»، «ذوب»، «زاگرس» و «شاوان» نیز تا سطح حداکثر یک واحد تاثیر مثبت بر ای نماگر داشتند، در حالی که در مقابل نمادهای «میدکو» و «هرمز» با تاثیر منفی نزدیک به ۲ واحدی مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.