صفحه اصلی / یک میلیون نفر متقاضی ایجاد مشاغل خانگی هستند

یک میلیون نفر متقاضی ایجاد مشاغل خانگی هستند

 افزود: ۲۴ هزار میلیارد ریال (۲۴۰۰ میلیارد تومان) تسهیلات به ۶۰۰ هزار نفر از متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی اختصاص یافته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، ۶۰ درصد از مشاغل خانگی ایجاد شده، هنوز پایدار هستند که رقم خوبی است.
وزیر تعاون ادامه داد: در خصوص ۴۰ درصد دیگر قرار شد که مشکل آنها از طریق کلینیک های اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز بزرگترین مساله دولت اشتغال است، گفت: بی تردید نیازمند ایجاد فرصت های شغلی زیادی هستیم و باید افراد را آماده کنیم که بتوانند با چند متغیر واسط فرصت ها را تبدیل به ایجاد شغل کنند.
وی اظهار داشت: از هر راهی برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده می کنیم و در تک تک وزارتخانه ها این مباحث دیده می شود؛ حتی ظرفیت هایی که دیده نمی شوند و نهفته هستند می توانند به فرصت شغلی تبدیل شوند.
**ایجاد ۳۲۰ هزار شغل با اتصال خدمات به بخش فناوری اطلاعات
ربیعی افزود: تنها با اتصال خدمات به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۲ سال گذشته ۳۲۰ هزار شغل فرصت یابی شد که باید با متغیرهایی به شغل تبدیل شوند. یعنی آنقدر ظرفیت وجود دارد که حتی با میان رشته ای و اتصالات میان بخشی می توان ظرفیت های جدیدی ایجاد کرد.
ربیعی ادامه داد: برای نمونه اتصال خدمات به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیت های بسیار خوبی به ما نشان داده است. همچنین این بخش در اتصال با حوزه گردشگری می تواند مشاغل زیادی ایجاد کند که در حال کار روی آن هستیم؛ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حوزه حمل ونقل در حال کار هستیم که نتایج خوبی هم داشته است.
** ماهیت شغل در حل تغییر است
وی در ادامه یادآور شد: تعریف و ماهیت شغل درحال تغییر است؛ حتی تغییر قوانین تامین اجتماعی و سایر قوانین را دنبال می کنیم که مشاغل را به سمت رسمی شدن هدایت کنیم؛ از فرصت یابی جدید شغلی دستاورد خوبی را در سال گذشته و فعالیت ۱۸ ماهه خود و فرصت های نهفته شغلی دریافت کرده ایم و به پیش می بریم.
به گفته ربیعی، در وزارتخانه های بهداشت، نیرو و ورزش فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که با مقداری مداخله از جنس تحریک، برنامه ریزی و در نظر گرفتن خدمات و اعتبارات فنی می توان برای دو تا سه سال آینده زمینه سازی فرصت های شغلی مناسبی داشته باشیم.
**تمرکز براشتغال
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تمرکز ما بر اشتغال است و سیاست اشتغال را در دولت یازدهم و دوازدهم دنبال کردیم؛ کشور همیشه سیاست تولید و رشد داشته و برنامه نویسی ما سیاست های رشد و تولید بوده است یعنی اینکه سیاست اشتغال را ذیل سیاست رشد و تولید تعریف می کردیم.
وی ادامه داد: این نگرشی کلی و شیوه سیاست گذاری بود اما سیاست اشتغال مسیرهای متفاوتی را طی می کند، البته سیاست اشتغال منجر به رشد نیز می شود و سیاست اشتغال تولید، رشد و اشتغال را با هم در برمی گیرد.
ربیعی اظهار داشت: سیاست اشتغال سیاست قابل توجهی است که با مداخله در رشد فراگیر دنبال می شود.
وزیر کار گفت: در حالی که گفته شده رشد کلاسیک در کشور ما بیشتر از ۴۰۰ هزار شغل ایجاد نمی کند، برخی رسانه ها به اشتباه تیتر زندند که اقتصاد ما ظرفیت ۴۰۰ هزار شغل دارد در حالی که منظور من گونه ای از رشد بوده که به طور سنتی دنبال می کردیم اما امروز برای دست یابی به حدود یک میلیون شغل به اشتغال فراگیر نیز نیاز داریم .
ربیعی گفت: در هرحال از رشد سنتی و کلاسیک و مداوم یک بخش از اشتغال را ایجاد می کند، برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال فراگیر ضدفقر، اشتغال روستایی و اشتغال خانگی نیز بخش دیگری از اشتغال را ایجاد می کند و این برنامه ها مکمل یکدیگرند و مسیرهای ذکر شده درحال پیگیری هستند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.