صفحه اصلی / یک زن برای نخستین بار، معاون پرستاری وزیر بهداشت می شود

یک زن برای نخستین بار، معاون پرستاری وزیر بهداشت می شود

 معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از موافقت دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر آن با انتصاب یک زن به عنوان معاون پرستاری خبر داد. در صورت تحقق، این نخستین بار خواهد بود که چنین مسئولیتی در ایران، به یک زن سپرده می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا ،  محمد میرزابیگی افزود: زنان حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد جامعه پرستاری ایران را تشکیل می دهند و از زمانی که رئیس جمهوری در ابلاغیه خود به وزرا اعلام کرد که در انتصاب های دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و در مدیریت های ارشد، زنان توانمند بکارگیری شوند، پیشنهاد انتصاب یک زن در سمت معاون پرستاری به وزیر بهداشت ارائه شد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه کرد: این پیشنهاد حدود دو ماه پیش با وزیر بهداشت مطرح شد و با پیگیری های انجام شده مورد موافقت گرفت و در روزهای آینده یکی از زنان مدیر و توانمند حوزه پرستاری به عنوان معاون وزیر بهداشت در امور پرستاری معرفی خواهد شد.
میرزابیگی به جزییات بیشتری در باره این انتصاب و هویت معاون جدید پرستاری وزیر بهداشت اشاره ای نکرد.
وی اظهار کرد: از جامعه حدود ۲۰۰ هزار نفری پرستاری کشور که حدود ۱۵۰هزار نفرشان افراد تحصیل کرده دانشگاهی هستند، بیش از ۸۵ تا ۹۰درصد خانم هستند و حیف است که مدیریت ارشد این حوزه را از زنان سلب کنیم و با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از زنان توانمند و مدیر در حوزه پرستاری کشور، سمت معاون پرستاری وزیر بهداشت، حق زنان است.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم با حمایت وزیر بهداشت اقدامات مهم و ریل گذاری های مناسبی در حوزه پرستاری کشور انجام شد که در همه ادوار فعالیت وزارت بهداشت بی سابقه است، برای اولین بار عرضه کار پرستاری در جامعه و خارج از بیمارستان تعریف، آموزش های آکادمیک پرستاری بازنگری ، روش های مراقبت در بالین اصلاح و برای اولین بار آرزوی دیرینه پرستاران مبنی بر صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای محقق شد و با این کار حرفه پرستاری هویت مستقل پیدا کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.