صفحه اصلی / حرکت اتاق ایران به سمت الکترونیکی کردن اسناد تجاری

حرکت اتاق ایران به سمت الکترونیکی کردن اسناد تجاری

مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از اجرای طرح الکترونیکی کردن اسناد تجاری در اتاق ایران خبر داد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از«پایگاه خبری اتاق ایران»  ,  محمدمهدی کاشف با اشاره به اجرای تحقیقات لازم در این زمینه گفت: «هدف از اجرا و پیاده‌سازی این طرح، نوآوری در تسهیل تجاری، تبادل اطلاعات به‌صورت الکترونیکی، تمرکز بر روی نوآوری‌ها و راه‌حل‌های دیجیتال برای افزایش روند تسهیل تجاری است.»
 
کاشف از «پروژه بین‌المللی تبادل الکترونیکی گواهی مبدأ (eCO)» به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم طرح الکترونیکی کردن اسناد تجاری در اتاق ایران یاد کرد و گفت: «به‌منظور اجرای این پروژه با شرکتی کره‌ای مذاکراتی انجام شده است. مرحله مطالعات امکان‌سنجی و تست عملیاتی میان ایران و کره جنوبی نیز با موفقیت به پایان رسیده است. هم اکنون در حال رایزنی و تدوین مفاد یک تفاهم‌نامه بین دو کشور هستیم.»
 
کاشف گفت: «مهم‌ترین دستاورد این تفاهم‌نامه اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی، حذف کاغذ و مرجعیت اتاق ایران در تشخیص اصالت گواهی مبداهای کالاهای وارداتی از کره جنوبی خواهد بود.»
 
مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در اجلاس سالانه تسهیل تجاری کشورهای آسیایی و اقیانوسیه که ۳ هفته پیش با محوریت «نوآوری‌ها در راستای تسهیل تجاری با هدف توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» در اندونزی برگزار شد به‌عنوان نماینده اتاق ایران با نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه جهت آغاز همکاری برای برقراری ارتباطات الکترونیکی تجاری به مذاکره پرداخت. این اجلاس از سوی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UNESCAP)  برگزار شده بود.
 
به گفته کاشف، بر اساس مذاکرات انجام شده به زودی روند الکترونیکی تشخیص اصالت گواهی مبدأ کالاها غیر از کره جنوبی، با دیگر کشورهای آسیا و اقیانوسیه نیز انجام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.