صفحه اصلی / رونمایی از پروژه تبلیغی و اقتصادی «چابهار پلاس»

رونمایی از پروژه تبلیغی و اقتصادی «چابهار پلاس»

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه رونمایی از این پروژه گفت: پروژه چابهار پلاس با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های بندر و منطقه آزاد چابهار در جغرافیای جهانی طراحی شده است.
حسام الدین یوسفی افزود: در این پروژه، بندر چابهار به زبان های انگلیسی و فارسی به صورت بین المللی در مقیاس کشورهای خارجی به مخاطبان معرفی خواهد شد.
یوسفی گفت: فعالیت در پروژه چابهار پلاس متنوع و شامل مواردی چون رسانه ای، روزنامه ای، تلویزیونی، رادیویی، اینترنتی، فضای مجازی و غیره خواهد بود.
وی افزود: در این پروژه از افراد مشهور به عنوان معرف بندر چابهار در دنیا استفاده می شود.
مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار مورد توجه جهان است و در مقوله ترانزیت و توریسم ظرفیت های بالایی دارد.
یوسفی ادامه داد: چابهار به عنوان تنها بندر در جهان معرفی می شود که به صورت هم زمان ظرفیت چهار راه ارتباطی را دارد به همین خاطر در این پروژه از نماد پلاس برای انتقال سریع و نمادین قابلیت های دریایی، هوایی و ریلی استفاده می شود.
وی گفت: ترانزیت دریایی، هوایی، جاده ای و ریلی از طریق چابهار می تواند کالاهایی از شرق دور چین و جنوب شرق آسیا و هند را به آسیای مرکزی، خاورمیانه، اروپای شرقی، قفقاز، روسیه و کشورهای حوزه اسکاندیناوی برساند.
مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: در زمینه توریسم، چابهار با تکیه بر سواحل زیبا، آب و هوای مطبوع، کوه های مریخی، روستاهای تاریخی و ورزش های آبی می تواند مقصدی بکر برای گردشگران ایرانی و خارجی باشد.
یوسفی گفت: در بحث توریسم هم گردشگران ایرانی و هم گردشگران خارجی می توانند از چهار راه اصلی هوایی، جاده ای، دریایی و ریلی به چابهار سفر کنند و این دسترسی چهارگانه یکی از قابلیت های منحصر به فرد این منطقه است.
وی ادامه داد: پروژه چابهار پلاس در گام نخست با تکیه بر تبلیغات بین المللی ابتدا سعی در شناساندن چابهار دارد.
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه شب وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر ۲ روزه خود به منطقه آزاد چابهار علاوه بر دیدار با مدیران قسمت های مختلف از طرح‌ های تولیدی، گردشگری، عمرانی و خدماتی، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری، پیکره های مختلف منطقه و طرح های بزرگ اشتغالزایی فولاد و پتروشیمی دیدن می کند.
امروز (چهارشنبه) با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کلنگ‌ ساخت پروژه پترو صنعت امید با هدف تولید ماشین ‌آلات فلزی در محدوده منطقه آزاد چابهار به زمین زده می شود و چندین طرح اشتغالزا نیز افتتاح و به بهره برداری می رسد.
۲ کارگاه تولیدی و اشتغالزایی چاپ و کیسه‌ دوزی برنج بهار چمن و فرآوری برنج زمان تجارت نیز افتتاح می شود.
بازدید از کارخانه تولیدی آریا پروفیل، کارگاه عروسک ‌سازی، شرکت روغن‌ کشی بحار تجارت، شهر توریستی رویال‌ صدف، سالن ورزشی ۲ هزار نفری ورنا، دانشگاه بین‌ المللی و مرکز علمی کاربردی، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مریم (ع) روستای تیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) از دیگر برنامه های مشاور رئیس جمهوری در سفر به چابهار است.
منطقه آزاد چابهار در سال ۱۳۷۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.