صفحه اصلی / تکمیل زنجیره ارزش در طرح‌های پتروشیمی برنامه ششم هدف‌گذاری شده است

تکمیل زنجیره ارزش در طرح‌های پتروشیمی برنامه ششم هدف‌گذاری شده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، احمد زارعی با بیان این که برنامه ریزی اجرای طرح‌های صنعت پتروشیمی در برنامه ششم توسعه به منظور تکمیل زنجیره ارزش صورت گرفته است، اظهار کرد: انواع طرح‌های پلیمری و GTPP و غیره به منظور ورود به طرح‌های پایین دست در این برنامه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این که وزارت نفت امتیازهای بسیار خاصی را برای سرمایه‌گذاران صنایع پایین دست پتروشیمی در نظر گرفته است، تصریح کرد: بر اساس این امتیازها، با حرکت در زنجیره ارزش به سمت صنایع پایین دست پتروشیمی تخفیف‌های بسیار خوبی در قیمت خوراک برای سرمایه‌گذاران لحاظ می‌شود.
سرپرست مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: طرح‌های صنعت پتروشیمی در برنامه ششم توسعه بیشتر براساس ایجاد ارزش افزوده بالاتر، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین دست پتروشیمی دیده شده است.
وی با اشاره به این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۱۸۰ میلیون تن خواهد رسید، ادامه داد :حدود ۳۰ طرح پتروشیمی در برنامه ششم توسعه به منظور تحقق این امر در نظر گرفته شده است.
سرپرست مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که حمایت از تولید داخل امکان‌پذیر است، گفت: اشتغالزایی در صنایع پایین دست پتروشیمی بسیار خیره‌کننده است.
زارعی به پیشرفت بسیار خوب ایران در صنایع بالادست پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: سرعت پیشرفت در صنایع پایین دست پتروشیمی نیز در کشور باید شتاب گیرد تا به جایی برسیم که افزون بر تأمین بازار داخلی، بازارهای منطقه را نیز در اختیار بگیریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.