چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرمربی تیم ملی اسکواش: برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شویم

سرمربی تیم ملی اسکواش: برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا محمدحسین سنایی درباره حضور علیرضا شاملی در رقابت‌های قطر و کسب مدال طلا توسط او اظهار کرد: مسابقه‌های اسکواش دوحه جونیورز هر ساله در اسفندماه برگزار می‌شود اما در سال ۲۰۱۷ به علت تغییراتی که در فدراسیون قطر ایجاد شد، این مسابقه‌ها در تاریخ معمول برگزار نشد و با تعویقی چند ماهه در زمان فعلی برگزار شد.
وی افزود: البته رقابت‌های سال ۲۰۱۸ در همان زمان قبلی انجام می‌شود و در اسفند سال ۹۶ برگزار خواهد شد.
سنایی خاطرنشان کرد: سطح اول رقابت‌های اسکواش جوانان مسابقه‌های پلاتینیوم است و رقابت‌های قطر سطح دوم رقابت‌های جوانان است که به مسابقه‌های گلد معروف است. با توجه به اینکه این تورنمنت جایزه دلاری دارد بازیکنان خوبی در آن شرکت می‌کنند و اسکواش‌بازانی از کشور میزبان، پاکستان، کره، هنگ کنگ و… در آن حضور دارند.
او با بیان اینکه امسال  رقابت‌های قطر با مسابقه‌های انتخابی تیم ملی همزمان شد، گفت: به خاطر اینکه خیلی از جوانان ما در مسابقه‌های انتخابی بزرگسالان شرکت می‌کنند تصمیم گرفتیم که علیرضا شاملی در این تورنمنت حضور پیدا کند. خودش هم برای این کار ابراز علاقه کرد و از آمادگی خوبی هم برخوردار بود.
سنایی تصریح کرد: شاملی آخرین سالی است که در رده جوانان بازی می‌کند و حضور او در این تورنمنت می‌توانست به ارتقای رنکینگ او کمک کند. خدا را شکر تصمیم درستی بود و علیرضا توانست مدال طلا را کسب کند.
سرمربی تیم ملی اسکواش درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی نیز توضیح داد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی در رده آقایان و بانوان در سه مرحله برگزار می‌شود و در این سه مرحله ۶ تا ۸ بازیکن در هر رده انتخاب می‌شوند. بعد از آن وارد اردوها می‌شوند و طی فرآیند چند مرحله‌ای اردوها این بازیکنان به ۴ نفر کاهش پیدا می‌کنند و ۴ نفر اصلی آقایان و بانوان انتخاب می‌شوند.
او بیان کرد: مرحله اول انتخابی تیم ملی آمادگی جسمانی است که در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود و دو مرحله هم مسابقه‌های انتخابی است.
سنایی با اشاره به اینکه هدف تیم ملی در حال حاضر حضور در مسابقه‌های اسکواش تیمی قهرمانی آسیاو موفقیت در این رقابت‌ها است گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا دو سال یک بار برگزار می‌شود و امسال کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها است. مسابقه‌ها قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود که حدود یک ماه زودتر و در فروردین ماه انجام خواهد شد.
وی در پایان گفت: در دوره گذشته به خاطر مسائل مالی نتوانستیم در اسکواش قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم اما با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا در پیش است و تیم ملی اسکواش در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد، می‌خواهیم  با حضور در رقابت‌های کره، تیم‌مان محک جدی بخورد و حریفان خود را هرچه بیشتر بشناسیم تا در جاکارتا بهترین نتایج را کسب کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.