صفحه اصلی / فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل باشد

فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل باشد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک پایگاه های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با موضوع یاد یاران که در سازمان بسیج برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا و یاران باوفایش و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدا حریم حرم و شهید حججی و رهبر کبیر انقلاب و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در سال ۵۹، کمتر از ۲۰ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی سپری نشده بود و پایه های نظام قوام لازم را پیدا نکرده بود که جمهوری اسلامی ایران از سوی همه کشورهای شرق و غرب مورد هجمه سنگین قرار گرفت.
وی افزود: ابرقدرت هایی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را پشتیبانی می کردند هرگز تصور نمی کردند در آن شرایط، مردم ایران بتوانند ۸ سال یعنی ۲ برابر جنگ های جهانی مقاومت کنند و ذره ای از خاک کشور را از دست ندهند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیج در تداوم انقلاب و مقاومت ۸ ساله دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کرد و قوام و دوام انقلاب اسلامی را طی دهه های گذشته برعهده داشته است.
وی ادامه داد: بسیج ابتدا با اهداف ایفای نقش مکمل برای نیروهای نظامی توسط  رهبر کبیر انقلاب ایجاد شد اما در ادامه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی، نظام جمهوری اسلامی ایران توانست قوام و دوام خود را تضمین کند.
بطحایی افزود: فرهنگ بسیجی همان فرهنگ عاشورایی است که هرساله در ماه محرم آن را مرور می کنیم و درس هایی از جمله ایثار، شهادت، عزت، جوانمردی، استکبار ستیزی را در ذهن خود یادآوری می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مختصات فرهنگ بسیج که برگرفته از قیام امام حسین (ع) است همواره باید در زندگی ما عملیاتی شود و تنها به شعار فرهنگ بسیجی بسنده نکنیم.
وزیر آموزش و پرورش تداوم نظام جمهوری اسلامی را منوط به ادامه فرهنگ بسیجی در جامعه  دانست و اظهار کرد: افتخار دارم از ابتدای تشکیل بسیج به عضویت این نهاد در آمده ا م و معتقدم فرهنگ بسیجی انسان را از خطر تلاطم های سیاسی حفظ می کند.
وی افزود: رستگاری آموزش و پرورش موفقیت نظام را در پی خواهد داشت و این رستگاری تنها در به کارگیری فرهنگ بسیجی در حوزه اجرایی میسر خواهد شد.
عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مختصات فرهنگ بسیج باید همواره چارچوب عمل ما قرار گیرد ومراقبت از مسیر بسیجی را به عنوان یک وظیفه اصلی خود بدانیم.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.