صفحه اصلی / سامانه “صیاد” بهترین اتفاق اقتصادی و مفید برای صنوف خواهد بود

سامانه “صیاد” بهترین اتفاق اقتصادی و مفید برای صنوف خواهد بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، علی اژدرکش در گفت و گودر خصوص صدور چک الکترونیکی یا سامانه صیاد افزود: در گذشته بازاریان به علت چک های برگشتی با مشکل روبه رو بودند که انتظار می رود با این سامانه مشکلات کسبه و بازاریان مرتفع شود.
اژدرکش اضافه کرد: طبق این سامانه، از این به بعد چک های افراد شناسایی شده و به هیچ وجه امکان تقلب در آنها نیست. اقدام جدید بانک مرکزی در مجموع مفید ارزیابی می شود که این موضوع نیز در صنوف مختلف کارایی بالایی خواهد داشت.
گفتنی است سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک) به منظور یکپارچه سازی فرآیند صدور دسته چک های بانکی پیاده سازی شده است. این سامانه با متمرکزسازی درخواست های دسته چک، امکان اعتبار سنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم می سازد و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می کند .
همچنین با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک، استعلام و پیگیری وضعیت چک تسهیل می شود و باعث افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور می شود. سامانه صیاد با ثبت دسته چک های صادر شده، یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته چک در سراسر کشور ایجاد می کند./

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.