صفحه اصلی / سامانه چک «صیاد» به نفع کسبه و بازاریان است

سامانه چک «صیاد» به نفع کسبه و بازاریان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، مسعود ناصری راد در گفت و گو در خصوص ورود این نوع چک به بازار اظهار کرد: صدور چک یکنواخت، از مشکلاتی که در گذشته برای افراد پیش می آمد، جلوگیری می کند و از سویی باعث شفاف سازی هرچه بیشتر بازار می شود.
وی افزود: در گذشته، برخی افراد سودجو با نام‌های مختلف و حتی جعل چک، از سوء استفاده می کردند. این اتفاق بیشتر در میان بازاریان مرسوم بود؛ زمانی که افراد میزان زیادی جنس خریداری می کردند، با اکتفا به یک اسم و امضا، به خرید و فروش می‌پرداختند. اما فکر می کنم با ورود این نوع چک به بازار، شناسایی افراد راحت تر شده و از این به بعد بازاریان دچار مشکل نخواهند شد.
ناصری راد ادامه داد: خودم به دلیل وجود مشکلات ناشی از صدور چک بلامحل، از حدود سال ۸۷ دیگر هیچ نوع چکی را قبول نکردم و ترجیح می دهم از پول نقد استفاده کنم اما با این اتفاق جدید یعنی سامان “صیاد”، رویکرد تازه ای در بازار رخ می دهد و امیدوارم دیگر جعلی صورت نگیرد.
سامانه صدور یکپارچه دسته چک (صیاد) در کنار دسته چک های متعارف که از گذشته رواج داشته، بتازگی رونمایی شد تا از این به بعد مشکلات ناشی از چک ها حل شود. نسل جدید دسته چک های صادر شده که به دسته چک “صیاد” معروف است، ارتباط متقاضی دسته چک با شعبه را به ارتباط متقاضی با یک سامانه تغییر می دهد. بنابراین با کنار رفتن شعبه و عوامل انسانی، فرآیند اعتبارسنجی، صدور و رصد استفاده از چک کاملا مکانیزه می شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.