چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / حضور ۳۳۳ گردشگر خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای ابیانه

حضور ۳۳۳ گردشگر خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای ابیانه

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد عادلی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا ۳۳۳ گردشگر خارجی در روستای ابیانه حضور داشتند که از این تعداد ۱۸۰ گردشگر در روز تاسوعای حسینی و ۱۵۳ گردشگر در روز عاشورای حسینی در این مکان تاریخی حضور یافته و از نزدیک شاهد برگزاری مراسم‌های سنتی عزاداری ویژه این روستا بودند.
 
وی افزود: این گردشگران اتباع کشورهای اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، سوئیس، پرتغال، نیوزیلند، لهستان، تایلند، هلند، بلژیک، نروژ، روسیه، مراکش، مجارستان و کانادا بوده که در ایام تاسوعا و عاشورا میهمان مردم این روستا بودند.
 
دهیار روستای ابیانه گفت: با توجه به ازدحام بالای جمعیت در روزهای تاسوعا و عاشورا در این روستا از پذیرش گردشگران داخلی خودداری شد که از همه این عزیزان پوزش می‌خواهیم.
 
وی تصریح کرد: آئین کهن نخل گردانی، پرسه زنی، ذاکری، جغجغه زنی و غیره برخی از آداب و رسوم کهن این مردم در ایام محرم است که همه‌ساله برگزار می‌شود.
 
عادلی خاطرنشان کرد: قانون عدم حضور گردشگران داخلی در روستای تاریخی ابیانه فقط متعلق به روزهای تاسوعا و عاشورا بوده و از امروز این روستا پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.