صفحه اصلی / تلاش اتاق اصفهان برای برقراری امنیت سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در افغانستان

تلاش اتاق اصفهان برای برقراری امنیت سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در افغانستان

نشست بررسی بازار، صادرات و سرمایه‌گذاری در افغانستان با حضور رئیس اتحادیه تجار و سرمایه‌گذاران این کشور در اتاق اصفهان برگزار شد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران , رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست گفت: اتاق اصفهان تلاش خواهد کرد که امنیت سرمایه‌گذاری در افغانستان را برای اعضایش فراهم کند و فعالان اقتصادی با آرامش خاطر در این کشور به فعالیت بپردازند. پیش از این هم رایزنی‌هایی با عراق و سوریه انجام شده است.
 
سهل‌آبادی با تأکید بر نگاه ویژه اتاق اصفهان به تجارت خارجی به‌ویژه با کشورهای همسایه ایران گفت: سوریه، عراق و افغانستان به‌عنوان سه کشور هدف صادراتی استان اصفهان همواره موردتوجه اتاق اصفهان است.
 
او با اشاره به توانمندی شرکت‌های پیمانکاری استان اصفهان گفت: افغانستان کشوری است که پس از سال‌های جنگ در مرحله سازندگی قرار دارد و پیمانکاران استان اصفهان می‌توانند در اجرای پروژه‌های این کشور نقش مهمی داشته باشند.
 
رئیس اتحادیه تجار و سرمایه‌گذاران افغانستان در این نشست گفت: اصفهان و افغانستان می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی همکاری نزدیکی تجاری و سرمایه‌گذاری داشته باشند.
 
 عبدالهادی فرهنگ مزار شریف را یکی از قطب‌های اقتصادی افغانستان دانست و گفت: شمال افغانستان با توجه به دسترسی به خطوط بین‌المللی راه‌آهن و همچنین اجرای پروژه‌های نفتی می‌تواند همکاری نزدیکی با استان اصفهان در بخش‌های مختلف اقتصادی داشته باشد.
 
فرهنگ شهرک صنعتی در مزار شریف را زمینه مناسبی برای همکاری صنایع کوچک و بزرگ استان اصفهان دانست و گفت: این شهرک نیاز به مواد اولیه، ماشین‌آلات و خدمات فنی و مهندسی دارد و شرکت‌های استان اصفهان می‌توانند نیازهای این شهرک را برطرف کنند.
 
او افزود: ترانزیت کالا و ماشین‌آلات از بندرهای ایران به افغانستان می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری شرکت‌های استان اصفهان با افغانستان باشد.
 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.