صفحه اصلی / اصلاح و تدوین سیاست‌ها، مهمترین هدف برگزاری سلسله همایش های سیاست‌های توسعه مسکن است

اصلاح و تدوین سیاست‌ها، مهمترین هدف برگزاری سلسله همایش های سیاست‌های توسعه مسکن است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان در گفت و گو با ستاد خبری هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد بیان کرد: همایش سیاست‌های توسعه مسکن که تاکنون ۱۶ دوره آن برگزار شده، تلاشی است تا دولت بتواند ایده‌هایش را برای بخش‍های مرتبط با مسکن در یک محیط علمی و دانشگاهی مطرح کند و آماده شنیدن نقدها از محافل تخصصی باشد. بر همین اساس طی چهارسال گذشته تلاش شد تا این همایش در مکان های دانشگاهی و علمی برگزار شود .
وی با  تاکید بر این موضوع که این همایش با پیش فرض اصلاح سیاستها برگزار می‌شود، بیان کرد: هدف اصلی این همایش اصلاح و تدوین سیاست‌های دولت در یک محیط کاملا آزاد و تخصصی است. به همین دلیل به لحاظ اجرایی پیش‌بینی شده است تا بخش خصوصی در همه پانل‌ها حضور داشته باشد و گفت و گو پیرامون مسائل بخش مسکن شکل گیرد . بر همین اساس اگر بتوانیم پس از پایان این سمینار در تمام برنامه‌های موردنظر چه نظام تامین مالی و چه مسکن اقشار کم درآمد و خانه اولی‌ها، نظرات دانشگاهیان  را بشنویم و به جمع‌بندی برسیم، می توان گفت برگزاری این همایش موفقیت آمیز بوده است؛ کمااینکه برگزاری دوره‌های پیشین این همایش، ادعای فوق را ثابت کرده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیحات افزود: در هفدهمین سال برگزاری این رویداد نیز، محورهای مختلفی مدنظر کمیته علمی و اجرایی قرارگرفته که مهمترین آنها عبارتند از بافت های ناکارآمد شهری شامل بافت‌های فرسوده  و نابسامان، تامین مالی مسکن، مسکن اقشار کم درآمد، مسکن روستایی و اسکان بشر که فرصتی را هم برای برای طرح موضوعات مرتبط با سیاست‌های شهری فراهم می آورد.
مظاهریان همچنین تصریح کرد: تامین مالی مسکن یکی از مهمترین پانل‌های تخصصی این دوره است که با توجه به حضور مدیران بانک مسکن در این همایش، سیاست‌های نوین اعطای وام مسکن اعلام خواهد شد.
بازار مسکن نیز یکی دیگر از محورهای این همایش است که برای اولین بار با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مدیران دولتی و اساتید دانشگاه به تحلیل وضعیت کنونی و آتی بازار مسکن خواهد پرداخت .
معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور شهردار و معاونان شهرداری در  هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن خبر داد و گفت: امسال با توجه به نزدیکی دولت و شهرداری، شاهد حمایت شهرداری از این همایش و حتی حضور شهردار در مراسم افتتاحیه خواهیم بود.
هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن طی روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر ماه سال جاری در مرکز تحقیقات وزارت راه  و شهرسازی برگزار می‌شود و به عقیده کارشناسان، برگزاری ۱۶ دوره این همایش که با هدف نقد و  بهبود سیاست‌های دولت برگزار شده است ، ثابت کرده است که از نظرات و مباحث مطروحه در این نشست ها برای اصلاح سیاست های دولت در حوزه مسکن رونق بازار مسکن بهره برداری خواهد شد .

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.