صفحه اصلی / شیلنگ های گوی شناور صادرات نفت در لاوان تعویض شد

شیلنگ های گوی شناور صادرات نفت در لاوان تعویض شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, عملیات تعویض شیلنگ‏‌های فرسوده این گوی شناور که در فاصله پنج کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد، با تلاش گروه تعمیرات زیر آب منطقه لاوان و همکاری واحدهای تعمیرات، گروه بازسازی دریایی سیری، عملیات دریایی، بهره‎برداری، تدارکات و تخلیه و بارگیری، بازرسی فنی، حفاظت فنی و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با موفقیت کامل و زودتر از زمان پیش‎بینی شده انجام شد.
این گوی شناور در فرآیند صادرات نفت خام برای انتقال نفت به نفتکش‌های غول‌پیکر استفاده می‌شود و نشت نفت خام به دریا و یا توقف صادرات به دلیل استفاده از شیلنگ‎های فرسوده، بدون شک می‎توانست عواقب جبران‎ناپذیری به دنبال داشته باشد.
این گوی شناور ۲ رشته شیلنگ بارگیری دارد که از به هم پیوستن شیلنگ‎های ۲۰ اینچی و ۱۶ اینچی و شیرآلات مربوطه در انتها و در میان هر رشته تشکیل شده‎ است.
رشته شیلنگ‎های بیرونی متشکل از ۲۷ قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول ۳۱۲ متر و مجموع وزن ۱۱۵ تن و رشته شیلنگ‎های داخلی هم متشکل از ۲۶ قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول ۳۰۰ متر و وزن ۱۱۰ تن است.
به این ترتیب با در نظر گرفتن وزن شیلنگ‎های قدیمی و جدید، در مجموع ۴۵۰ تن لوله و شیرآلات از جزیره به دریا و برعکس نقل و انتقال یافته که بیانگر حجم کار انجام شده است.
با توجه به محدودیت چارچوب زمانی بین دو بارگیری و تبعات سنگین و جبران ناپذیر هر گونه تاخیر در اجرا و تکمیل پروژه و همچنین نیاز عملیاتی مناطق لاوان، سیری و قشم به شناورهای مورد استفاده در این عملیات، برنامه‎ریزی و تمهیدات ویژه برای اجرای همزمان و هم‌پوشانی بخش‎های مختلف کار انجام و این عملیات طی ۱۸ روز اجرایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.