صفحه اصلی / آواتک یکی از ۱۰ شتاب‌دهنده برتر خاورمیانه و شمال آفریقا

آواتک یکی از ۱۰ شتاب‌دهنده برتر خاورمیانه و شمال آفریقا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، این ارزیابی که از سوی مؤسسه سرمایه‌گذاری گاست(Gust) انجام شده، با بررسی شتاب‌دهنده‌های مختلف و میزان سرمایه‌گذاری هر کدام روی استارت‌آپ‌ها ارزیابی خود را اعلام کرده است. گاست در بیش از ۱۵۰ کشور فعالیت دارد و بیش از ۵۰۰ هزار استارت‌آپ با بیش از ۴۵ هزار سرمایه‌گذار در قالب ۱۵۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری از زیرساخت‌های گاست استفاده کرده‌اند.
در سال ۲۰۱۶ حدود ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۳۸ دلار برای ۱۱۷۲ استارت‌آپ توسط ۵۱ شتاب‌دهنده در منطقه «MENA» سرمایه‌گذاری شده و ایران با ۲۰ شتاب‌دهنده و ۱۶۰ هزار دلار یکی از ۱۰ کشور برتر در این منطقه شناخته شده است.
۵۴.۷٪ از شتاب دهنده ها در این منطقه ادعا می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های سودآوری انجام داده‌اند. این رقم کمی بیش از سال ۲۰۱۵ است و نشان‌گر رشد این شتاب‌دهنده‌ها طی یک ‌سال اخیر بوده است.
۶۴.۲ درصد از شتاب دهنده‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به طور کامل توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شوند و ۲۲.۶ درصد از استارت‌آپ‌های با ترکیبی از سرمایه دولتی و خصوصی شکل می‌گیرند. گاست معتقد است این ترکیب نشان می‌دهد دولت‌ها نیز در این منطقه برای ورود به سرمایه‌گذاری خطرپذیر اشتیاق دارند.
آواتک با ۲۰ استارت‌آپ، یکی از ۲۰ شتاب دهنده برتر منطقه است. البته در صدر این رتبه‌بندی شتاب‌دهنده Etohum ترکیه با ۱۶۵ استارت‌آپ فعال قرار دارد. در بازار خاورمیانه تجارت‌الکترونیک و نرم‌افزارهای ارائه خدمات (SAAS) با ۶۱ درصد، و سلامت و آموزش به‌عنوان بازارهای پرتقاضا شناخته شده‌اند.
شتاب‌دهنده آواتک با ۱۵۰ مربی، سه هزار تیم بررسی شده و ۴۳ استارت‌آپ راه‌اندازی شده یکی از اولین شتاب‌دهنده‌های ایران است که از مهرماه ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و هر سال دو دوره شتاب‌دهی ۶ ماهه را برگزاری می‌کند.
در این گزارش آواتک در کنار شتاب دهنده‌های گازااسکای گیکز، هک کوارترز، و نوما که در زمینه نوآوری سازمانی و تنظیم فعالیت خود با شرکت‌ها بزرگ در منطقه پیشرو هستند، قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.