صفحه اصلی / حذف قیمت کالا توسط کارخانه ها، رانت خواری را از بین می برد

حذف قیمت کالا توسط کارخانه ها، رانت خواری را از بین می برد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، حسن احمدلو در گفت و گو افزود: روش فعلی قیمت گذاری، رانت خواری ایجاد می کند؛ چون برخی فروشگاههای بزرگ از این روش سودجویی کرده و باخریدهای کلی و ارزان و دریافت سود بالا ، آن را در معرض تخفیف قرار می دهند که این شیوه صحیح نیست.
وی در عین حال اضافه کرد: هر چند با دادن تخفیف های گاهی تا ۵۰ درصد مصرف کننده را راضی نگه می دارد اما با این وجود واقعیت این است که سود هنگفتی را نصیب واسطه هایی می شود که کالا را از کارخانه با قیمت خیلی پایین خریداری کرده اند.
احمدلو در ادامه تصریح کرد:اجرای این طرح در صورتی که با نظارت و کنترل بازرسان و با پشتیبانی سازمان حمایت از مصرف کننده صورت بگیرد، می تواند در صورت موفقیت به کالاهای بیشتری تعمیم داده شود.
رئیس اتاق اصناف قم در بخش دیگری از این گفت و گو همچنین از رونمایی سامانه صدور چک الکترونیکی “صیاد” استقبال کرد و اظهار کرد: برای جلوگیری از دسته چک های متعدد که هر مشتری از بانک های مختلف می گرفت و بدون پشتوانه از آن استفاده می کرد، این طرح می تواند بازدارنده باشد.
وی در عین حال بر لزوم فراهم بودن زیرساخت های سامانه “صیاد” تاکید کرد و خواستار رفع مشکل چک های موجود و مدت دار در دست مردم شد.
احمدلو درباره نمایشگاه پاییزه در قم اظهار کرد: امسال در شهریور و مهر ماه در قم علاوه بر برگزاری نمایشگاه، بسیاری از واحدهای صنفی با طرح فروش فوق العاده به مردم برای خرید نوشت افزار و کیف و کفش مدارس خدمت کردند که با اقبال مصرف کنندگان روبرو شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.