صفحه اصلی / اعلام آخرین وضعیت پروژه اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن

اعلام آخرین وضعیت پروژه اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، سید مهدی طباطبایی با اشاره به وضعیت پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن افزود: عمده مشکل این پروژه پلی است که از روی اتوبان قم اراک عبور می‌کند، احداث این پل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مصوب و برای آن اعتبار پیش بینی شده است.
طباطبایی گفت: پروژه احداث پل در مسیر اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه آهن در مرحله انتخاب پیمانکار است، احداث این پل حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد.
وی افزود: اگر در گذشته گزارش صحیحی از توجیه اقتصادی پروژه اتصال راه آهن به این منطقه به شرکت راه آهن ارائه می‌شد، این پروژه زودتر به نتیجه می‌رسید، ولی اجرای پروژه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تحمیل شد و این منطقه با کمبود منابع مالی مواجه بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه اتصال منطقه سلفچگان به راه آهن گفت: زیرسازی این پروژه بر عهده منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و روسازی هم بر عهده راه آهن است، در حالی که هزینه زیرسازی حداقل چهار برابر روسازی است.
طباطبایی ادامه داد: براساس قانون اگر عمل می‌شد، هم زیرسازی و هم روسازی از ایستگاه زواریون تا منطقه اقتصادی سلفچگان بر عهده راه آهن قرار می‌گرفت و روسازی و زیرسازی در داخل خود منطقه به ترتیب به راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واگذار می‌شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان افزود: زیرسازی اتصال راه آهن به منطقه سلفچگان نیاز به منابع مالی سنگینی داشت، اما با این وجود حدود ۸۰ درصد زیرسازی این پروژه را در داخل و خارج منطقه سلفچگان انجام دادیم و به غیر از احداث پل لازم برای این پروژه که باید از اتوبان قم ـ اراک عبور کند، تنها پنج درصد از عملیات زیرسازی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن باقی مانده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.