صفحه اصلی / اهری‌زاد: ورزش دانشگاهی در مسیر رشد قرار دارد

اهری‌زاد: ورزش دانشگاهی در مسیر رشد قرار دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا سعید اهری زاد درباره ارزیابی خود از وضعیت ورزش دانشگاهی در شروع سال تحصیلی جدید و مشکلات پیش رو اظهار کرد: در مجموع وضعیت ورزش دانشگاهی طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و به حد قابل قبولی رسیده است. مسئولان وزارت علوم حمایت‌های خوبی از ورزش دانشگاه‌ها در سراسر کشور دارند و تا حد امکان از برنامه‌های ورزشی و توسعه ورزش میان دانشجویان حمایت می‌کنند. البته طی ۲ سال اخیر محدودیت‌های مالی داشته‌ایم اما با این وجود سعی کردیم خللی در پیاده‌کردن برنامه‌ها رخ ندهد.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان در جهت حل مشکلات مالی ورزش دانشگاهی کشور شد و تصریح کرد: علی‌رغم کارهای بسیار خوبی که طی یکی دو سال اخیر در ورزش دانشگاهی صورت گرفته و در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد اما این حوزه باز هم جا برای پیشرفت دارد و نیاز است مسئولان حمایت بیشتری به لحاظ تامین منابع مالی و فراهم کردن زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت میلیونی دانشجویان که قشر جوان و آینده‌ساز ایران هستند داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه توسه هر چه بیشتر ورزش در قشر دانشجویی کشور علاوه بر سلامتی و شادابی هر چه بیشتر در میان دانشجویان، یک اقدام فرهنگی است گفت:صرف منابع مالی در ورزش دانشگاهی هزینه به حساب نمی‌آید بلکه سرمایه‌گذاری است و فواید بسیار بیشتری را برای جامعه و پیشرفت کشور به ارمغان می‌آورد.
اهری‌زاد درباره وضعیت فضای ورزشی دانشجویان دانشگاه تبریز در مقایسه با میانگین کشوری نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی دانشجویان کشور در حدود یک متر و نیم است که جوابگوی نیاز دانشجویان نیست و باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد. البته با توجه به حمایت‌های خوب مسئولان دانشگاه تبریز از ورزش،میانگین فضای ورزشی برای جمعیت ۲۰ هزار نفری این دانشگاه ۳ متر و ۷۰ سانتیمتر است که در حد استانداردهای جهانی است. طی ۲ سال اخیر با حمایتهای انجام شده توسط وزارت علوم و مسئولان دانشگاه موفق به ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره مختص خواهران با مساحت ۲ هزار متر مربع شدیم که این امر نقش مهمی در تامین فضای مورد نیاز دانشجویان این دانشگاه داشته است.
وی افزود: عناوین خوبی را در رقابت های مناطق دانشگاههای کشور و همچنین المپیاد ورزش دانشگاهی کسب کرده‌ایم و قصد داریم رشته‌های جدید مانند اسنوکر و تیراندازی را هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی راه‌اندازی کنیم.
مدیرتربیت بدنی دانشگاه تبریز در پایان با قدردانی از حمایت‌های مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم از ورزش دانشگاهی خاطرنشان کرد:امیدوارم با ادامه این روند و توجه هر چه بیشتر مسئولان شاهد کاهش مشکلات و رسیدن ورزش دانشگاهی ایران به جایگاه شایسته‌اش باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.