صفحه اصلی / مناطق آزاد به فکر جذب منابع از فاینانس ۲۵میلیارد دلاری باشند

مناطق آزاد به فکر جذب منابع از فاینانس ۲۵میلیارد دلاری باشند

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مرتضی بانک در جمع مدیران و معاونین ارس ضمن ابراز رضایت از فعالیت های این منطقه بر مطالعه و طراحی پروژه های ضروری زیربنایی و تامین مالی از طریق فاینانس تاکید کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ ارس را منطقه ای بسیار مهم و استراتژیک خواند و گفت: نشاط، بالندگی و سرزندگی در منطقه آزاد ارس حس شد.
او افزود: می توان احساس تحرک و فعالیت و اجرای برنامه های مختلف و متنوع در چارچوب برنامه های پیش بینی شده را در این منطقه مشاهده کرد.
وی اقدامات ارس در حوزه گردشگری را خوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های منطقه آزاد ارس در بخش احداث پارک ها، فضاهای مناسب، احیاء و مرمت آثار تاریخی و تامین زیرساخت های مورد نیاز موجب افزایش جذب گردشگر در منطقه شده است.
وی افزود: با توجه به همسایگی و نزدیکی به چند کشور توسعه یافته و درحال توسعه، می توان بیشتر از خدمات پشتیبانی کننده توسط سرمایه گذاران و برندهای هتلداری و هتل سازی در منطقه استفاده کرد.
خیز صنعتی در ارس برداشته شده است / جفا در حق مناطق آزاد
مرتضی بانک در جمع مدیران سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه خیز صنعتی در ارس برداشته شده است گفت: فعالیت های بسیار خوبی در صنایع مختلف تولیدی، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و آموزشی و همچنین در حوزه تامین زیرساخت های انرژی و مخابرات برای توسعه سرمایه گذاری انجام شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن ابراز تعجب از انتقادات شدید به مناطق آزاد و تاکید بر شفاف سازی و تبیین بیشتر عملکرد و اهداف مناطق آزاد، گفت: هیچ عملکرد خلاف قانون در این مناطق وجود ندارد و جای تعجب دارد که چرا در حق مناطق آزاد جفا شده است.
مرتضی بانک اظهار داشت: حجم قابل قبولی از فعالیت های صنعتی در بخش های مختلف با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال نزدیک به ۱۳ هزار نفری انجام شده و این عملکرد بسیار مهم و ارزشمند است.
بانک با بیان اینکه در حال حاضر بخش صنایع منطقه نیاز به توسعه فیزیکی بیشتر و ایجاد شهرک جدید دارند، گفت: سرمایه گذاری شرکت های خارجی در این منطقه قابل قبول است اما می بایست مشارکت های خارجی بیشتری در بخش های تولیدی، صنعتی و گردشگری جلب شود.
مشاور رییس جمهور خدمات ۴ ساله آقای ترکان و همکارانشان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق در دولت یازدهم را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: آقای ترکان و همکارانشان در طول چهار سال با پیگیری ها و حرکت های نو، موثر و مفید برنامه های بسیاری را در مناطق آزاد پیاده سازی کردند که آمارها و عملکرد این مناطق از سال ۹۲ تاکنون با قبل از آن قابل مقایسه نیست.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.