صفحه اصلی / سرمایه گذاری ۵۶ هزار میلیارد ریالی منطقه آزاد ارس در دولت تدبیر و امید

سرمایه گذاری ۵۶ هزار میلیارد ریالی منطقه آزاد ارس در دولت تدبیر و امید

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از ایرنا، محسن خادم عرب باغی در نشست اعضای هیات مدیره منطقه آزاد ارس با دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جلفا گفت: ارس رتبه نخست صادرات در بین مناطق آزاد کشور را دارد.
عرب باغی از اشتغال به کار ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات این منطقه در زمان حاضر خبر داد.
وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی منطقه و زیرساخت های تفریحی ایجاد شده در آن گفت: سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر ورودی به منطقه داریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به فعال شدن چند واحد دانش بنیان در منطقه آزاد ارس نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تعامل و همدلی موجود، مسیر توسعه منطقه هموار است.
مدیر بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های جغرافیایی و اقتصادی منطقه گفت: فلسفه وجودی مناطق آزاد جذب سرمایه است.
جعفر ملکی، افزود: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ شمسی ۵۶ هزار میلیارد ریال در منطقه سرمایه گذاری داخلی شده که رشد ۲ برابری را نسبت به بازه زمانی ۴ ساله قبل از آن نشان می دهد.
ملکی همچنین میزان سرمایه گذاری خارجی انجام شده در منطقه آزاد ارس بین سال های ۱۳۹۲ تا پایان نیمه نخست امسال را چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن ۱۰ برابر شده است.
وی، ارزش صادرات منطقه آزاد ارس در چهار سال اخیر را ۱۸۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد ۱۰۰ درصدی نشان می دهد.
مدیر بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی منطقه در چهار ساله منتهی به امسال را برابر با شش هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم نیز رشد ۳ برابری نسبت به دوره چهار ساله ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ را نشان می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.