صفحه اصلی / توصیه‌های ایمنی نصب وسایل گازسوز و گرمایشی برای آغاز فصل سرما

توصیه‌های ایمنی نصب وسایل گازسوز و گرمایشی برای آغاز فصل سرما

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، مجید بوجارزاده اظهار کرد: مشترکان گاز، همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و سرمای هوا در استان‌های غربی و شمالی کشور و همچنین ماه محرم و برگزاری آیین های سوگواری امام حسین (ع) توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.
وی یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد وقوع برخی حوادث جبران ناپذیر به دلیل بی توجهی برخی مشترکان گاز طبیعی در هنگام آغاز فصل سرما و نصب تجهیزات گرمایشی بوده‌ایم.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ادامه داد: حوادث ناشی از بی احتیاطی در ایام محرم افزایش می‌یابد که این مسئله ضرورت توجه عموم مردم و سوگواران عزیز را به توصیه های ایمنی در اماکن مذهبی دوچندان می‌کند.
وی تاکید کرد: لازم است در هنگام نصب بخاری گازی و هرگونه وسایل گرمایشی دیگر، ابتدا ضمن بررسی مسیر دودکش و استفاده از کلاهک H ، از تامین اکسیژن مورد نیاز در منازل و دیگر مکان‌هایی که از سوخت گاز طبیعی برای گرم کردن استفاده می‌کنند مطمئن شده تا از ایجاد هرگونه حادثه مانند مسمومیت با گاز CO، خفگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری شود.
بوجار‌زاده گفت: استفاده از لوازم گازسوز بدون دودکش همیشه مشکل آفرین است و سبب بروز خطرهای ناشی از گاز گرفتگی می‌شود.
وی، همچنین به مشترکان گاز طبیعی و برپاکنندگان آیین‌های سوگواری در مساجد، حسینه‌ها و هیئت‌های مذهبی تذکر داد از اتصال دو یا چند وسیله گازسوز به یک شیلنگ گاز خودداری کرده و دقت کنند طول شیلنگ‌های مورد استفاده از گاز طبیعی بیشتر از ۲ متر نباشد.
سخنگوی شرکت ملی گاز عنوان کرد: امیدواریم با رعایت موارد ایمنی، در مراسم امسال شاهد هیچ اتفاق ناگواری نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.