صفحه اصلی / در روز جهانی گردشگری بازدید از موزه های منطقه ۱۱ رایگان است

در روز جهانی گردشگری بازدید از موزه های منطقه ۱۱ رایگان است

 علی اسماعیل زاده مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، با اشاره به این که منطقه ۱۱ بیش از ۳۰ مکان تاریخی و گردشگری ارزشمند دارد؛ از علاقمندان دعوت کرد تا در روز جهانی گردشگری که امسال با شعار " توسعه گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه شهر " برگزار خواهد شد؛ از موزه های زیبای این منطقه بازدید کنند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به گفته اسماعیل زاده ۳ موزه مهم شهر تهران شامل موزه قرآن (اولین موزه قرآنی کشور ) ، موزه ثبت احوال کشور (اولین ثبت احوال ایران ) و موزه مقدم (گران ترین خانه جهان ) همگی در خیابان امام خمینی قرار دارند و به مناسبت روز جهانی گردشگری بازدید از این مکان ها که خود نیز دارای معماری زیبا و باشکوهی از طهران قدیم هستند؛ رایگان خوهد بود.
 
وی همچنین افزود: خانه پروفسور عدل در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و امام خمینی (ره) ، تئاتر شهر در چهار راه ولی عصر (عج) ، تالار محراب در خیابان امام خمینی تقاطع ولی عصر (عج)، تالار وحدت در خیابان شهریار، خانقاه نعمت اللهی در خیابان مولوی، سقا خانه عزیز محمد و چهار سوق چوبی درخیابان فروزش از دیگر اماکن گردشگری طهران قدیم است که گردشگران می توانند یک روزه از تمام آن ها بازدید کنند.
 
اسماعیل زاده به وجود ۲ میدان مهم و تاریخی حسن آباد و میدان راه آهن با قدمت بیش از ۷۰ سال که نمایشگاه جالبی از معماری پایتخت ایران در دوران پهلوی اول است،اولین ساعت شهری طهران در مسجد مشیر السلطنه که در خیابان مولوی واقع شده و از جاذبه های گردشگری مرکز تهران است، اشاره کرد.
 
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ در پایان به معرفی ۲ مکان تاریخی زیبا و ارزشمند برای صرف غذا اشاره کرد و ادامه داد: حمام ۱۵۰ ساله انصاری که در خیابان فرهنگ به نام سفره خانه ارسباران شناخته می شود و نیز سفره خانه ۱۰۰ ساله آذری در میدان راه آهن علاوه بر قدمت تاریخی، معماری و هنری می تواند یک روز خاطره انگیز را برای شهروندان در روز جهانی گردشگری رقم بزند.
 
بر اساس گزارش شهرداری منطقه ۱۱، خانه و موزه مقدم در خیابان امام خمینی نرسیده به ولی عصر (عج)، موزه ثبت احوال در خیابان امام خمینی بعد از میدان حسن آباد و موزه قرآن در خیابان امام خمینی تقاطع ولی عصر (عج) قرار دارند.بر اساس این گزارش خانه تیمور تاش (موزه جنگ ) به دلیل انجام تعمیرات تا اطلاع ثانوی آماده بازدید نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.