صفحه اصلی / بازنگری ۸۰۰ برنامه درسی با رویکرد کارآفرینی در کشور

بازنگری ۸۰۰ برنامه درسی با رویکرد کارآفرینی در کشور

 دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در جمع خبرنگاران گیلانی با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با ماه محرم و ایام دفاع مقدس، اظهار کرد: یادمان باشد آنچه جوانان دیروز در جبهه‌های جنگ خلق کردند، حاصل درسی بود که از مکتب عاشورا گرفتند و آنچه جوانان امروز کسب خواهند کرد، حاصل درسی است که از رزمندگان دوران دفاع مقدس باید بگیرند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی استقلال امروز کشور را مرهون رشادت‌های جوانان دیروز این مرز و بوم در جبهه حق علیه باطل عنوان کرد.
 
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه واژه پرنشاط، قانونمداری و با کیفیت بودن را از شعارهای سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: توجه به این سه واژه راهی در مسیر توسعه دانش علمی کشور است.
 
شریعتی نیاسر تعداد دانشجویان دکتری در کشور را ۹۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع دکترا در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های کشور پذیرش شدند.
 
وی تعداد دانشجویان مقطع لیسانس در سال تحصیلی جدید را بیش از ۳۷۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد دانشجویان مقطع فوق لیسانس در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲۵ هزار دانشجو است.
 
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارائه ۱۵ مورد توصیه برای دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: با رعایت موارد یادشده، زمینه نشاط بیشتر، نظم بهتر، اثرگذاری بیشتر دانشجویان و ارتقای کیفیت فعالیت‌ها فراهم می‌شود.
 
شریعتی نیاسر با بیان اینکه ۸۰۰ برنامه درسی، طی دو سال گذشته در کشور بازنگری شده است، تصریح کرد: این کار با رویکرد کارآفرینی صورت گرفته است تا زمینه منطبق شدن دروس را با نیازهای جامعه فراهم کند.
 
وی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به دانشجویان دکترا خبر داد و گفت: با اختصاص این مبلغ در سال جاری ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات ویژه دانشجویانی با شرایط خاص از جمله دکتری روزانه، ارائه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.