صفحه اصلی / سرمایه‌گذاری مشترک البرز و تایوان در تولید محصولات حلال

سرمایه‌گذاری مشترک البرز و تایوان در تولید محصولات حلال

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز که همراه با هیات تجاری متشکل از فعالان اقتصادی ایران، به دعوت مرکز توسعه تجارت خارجی تایوان عازم این کشور شده بود، دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران , رحیم بنامولایی گفت: در مذاکرات هیات تجاری ایران با تجار تایوان، از سرمایه‌گذاری مشترک در تولید انواع محصولات دارویی و غذایی حلال و صادرات این محصولات با برندهای ملی و بین‌المللی استقبال شد.
 
بنامولایی افزود: ما در تولید و صادرات محصولات حلال با کیفیت بالا به بازارهای هدف موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم و می‌توانیم با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی در بازار رقابت منطقه و بین‌المللی حضوری پررنگ و فعال داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: در این سفر امکانات و توانایی‌های بخش تولید استان البرز در زمینه تولید محصولات متنوع باکیفیت بالا مطرح شد و تجار تایوانی از همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی با بخش خصوصی البرز نیز استقبال کردند.
 
رئیس اتاق البرز افزود: طی یک دهه اخیر صادرات کشورمان به تایوان روندی منفی داشته است. به‌نحوی‌که طی این سال‌ها میزان صادرات ما به تایوان یک‌سوم وارداتمان از این کشور بوده است. لذا در پی آنیم با توسعه همکاری‌های تجاری این مشکل را برطرف کنیم.
 
بنامولایی ضمن اعلام آمادگی استان البرز برای همکاری و مشارکت فعال با شرکت‌های صادراتی تایوان گفت: ما می توانیم در تجارت بین‌المللی حلال تحت برندهای ملی و بین‌المللی در بازارهای مختلف حضورداشته باشیم. همچنین در زمینه صنایع هایتک، خدمات مهندسی، صنعت گردشگری، هتل‌سازی و ساخت ترمینال فرودگاهی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت با کشور تایوان آمادگی کامل داریم.
 
وی اظهار کرد: البرز با بیش از سه هزار و پانصد واحد صنعتی یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور محسوب می‌شود. این استان در بخش‌های مختلف ازجمله تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی و نیز ساخت قطعات خودرو و کشاورزی دارای ظرفیت‌های مناسبی است و در رقابت‌های بین‌المللی حرف‌هایی برای گفتن دارد.
 
بنا مولایی افزود: تولیدکنندگان استان البرز امروز در تولید بسیاری از کالاها در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارند و بخش زیادی از نیاز کشور در این استان تولید و راهی بازار مصرف می‌شود. با رفع بعضی مشکلات زمینه برای حضور فعال محصولات استان در بازار صادرات بیش‌ازپیش مهیا می‌شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: پتانسیل و توانایی‌ها در بخش صنایع کوچک استان بیانگر آن است که این صنایع برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تحول در تولید کالاهای صادرات محور آمادگی دارد.
 
 امضا تفاهم‌نامه بین اتاق البرز و مرکز توسعه تجارت خارجی تایوان
 
در ادامه مذاکرات هیات تجاری استان با تجار تایوان، یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان رحیم بنا مولایی رئیس اتاق البرز و لنورلین، نائب رئیس مرکز توسعه تجارت خارجی تایوان به‌عنوان نماینده بخش خصوصی این کشور به امضا رسید.
 
ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی، علمی و فناوری، استفاده از تجربیات طرفین در جابجایی محصولات تجاری، بازاریابی و تبادل اطلاعات اقتصادی از مواردی است که در این تفاهم‌نامه قیدشده است.
 
همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تجاری، ایجاد بازارهای اختصاصی و گسترش مأموریت‌ها و همکاری‌های مشترک تجاری و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری سمینارها و جلسات در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
 
برپایه این گزارش: مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه لازم‌الاجرا بوده و به‌طور سالانه تمدید خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.