صفحه اصلی / هاشمی‌طبا: پرسپولیس و استقلال منحل شوند اگر درآمدزا نیستند

هاشمی‌طبا: پرسپولیس و استقلال منحل شوند اگر درآمدزا نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا  او تاکید دارد که این دو باشگاه بهتر است منحل شوند، اگر درآمدزا نیستند. مصطفی هاشمی طبا، رییس اسبق سازمان تربیت ‌بدنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت نابسامان و فعلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بیان‌ کرد: متاسفانه ورزش ایران در این دو باشگاه خلاصه می‌شود. این دو باشگاه جزو اصل "۱۴۱" هستند که یا باید سودمند باشند و یا با اعلام ورشکستگی دیگر جزو این اصل نباشند و به کار خود ادامه‌ دهند. البته این باشگاه‌ها درآمدزا نیستند و تا حدودی نیز باعث به وجود آمدن ضررهایی نیز شده‌اند. ما نباید تمام ذهن خود را معطوف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کنیم، زیرا آنها بخشی از ورزش ایران هستند نه تمام آن.
او درباره تغییرات مدیریتی در طی سالیان اخیر در دو باشگاه مطرح پایتخت، تصریح کرد: اصولا این تغییرات منفی بوده است، ولی این که کدام بهتر از آن یکی بوده است، جای بحث دارد. چیزی که بیشتر از همه مشاهده می‌شود این است که بسیاری از مدیرانی که در طول این چند سال در این دو باشگاه قبول مسئولیت کرده‌اند آمادگی حضور برای این سمت را نداشته‌اند.  
رییس پیشین کمیته ملی المپیک درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: تا زمانی که من یادم می‌آید قرار بود این دو باشگاه خصوصی شوند اما دولت تصویب کرد که این دو باشگاه فرهنگی هستند و نباید خصوصی سازی شوند. اگر این مصوبه را بر گردانند، به نفع این دو باشگاه می‌شود و  آنها می‌توانند خصوصی شوند. پرسپولیس و استقلال باید از دولت و وزارت ورزش و جوانان جدا شوند، زیرا آنها تنها برای این وزارتخانه گرفتاری دارند.
وی تاکید کرد: این دو باشگاه باید جدا شوند و به دست مردم سپرده شوند و توسط کسانی اداره شوند که می‌توانند درآمدزایی کنند که این کمک می‌کند اداره این دو باشگاه بهتر صورت بگیرد.
هاشمی طبا درباره راهکار حل مشکلات این دو باشگاه، گفت‌: این باشگاه باید خودکفا شوند. آنها نباید به دنبال این و آن باشند و باید درآمدزایی خود باشگاه‌ها انجام دهند. اگر می‌توانند درآمدزایی کنند به حیات و فعالیت خود ادامه‌ دهند و اگر نمی‌توانند منحل شوند. به وزارتخانه چه ربطی دارد که باید دچار دردسر و گرفتاری این باشگاه‌ها شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.