صفحه اصلی / فراخوان سومین مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان سازمان ملی بهره‌وری ایران با موضوع «بهره‌وری آب»

فراخوان سومین مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان سازمان ملی بهره‌وری ایران با موضوع «بهره‌وری آب»

هدف:
هدف اصلی این مسابقه، افزایش آگاهی و توجه کودکان و نوجوانان در زمینه اصلاح الگوی مصرف، حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌وری آب، ترویج فعالیت‌ها و اقدامات بهره‌ورانه در جامعه و تشویق آنها به عرضه توانمندی‌ها، استعدادها 
و پتانسیل‌های خود است.
موضوع: 
موضوع سومین مسابقه نقاشی سازمان ملی بهره‌وری ایران «بهره‌وری آب» است. موضوعات آثار می‌تواند فرهنگ، خدمات، صنعت، انرژی، کشاورزی، منابع طبیعی و به‌ویژه زندگی روزمره در خانه و مدرسه را شامل شود و شعار «کار درست را درست انجام دهیم» را به تصویر بکشد.
شرایط و نحوه شرکت در مسابقه:
شرکت در مسابقه نقاشی سازمان ملی بهره‌وری ایران تنها برای گروه‌های سنی ذیل امکان پذیر است:
 ـ الف: ۴ تا ۶ سال 
ـ ب: ۷ تا ۹ سال 
ـ ج: ۱۰ تا ۱۲ سال 
ـ ج: ۱۳ تا ۱۶ سال 
هر شرکت‌کننده می‌بایست اثر مورد نظر را به انضمام فرم تکمیل شده ارسال کند. ارسال نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و یک شماره تماس برای شرکت‌کنندگان ضروری است و نقص در هر یک از موارد مذکور به‌منزله حذف اثر از مسابقه است. قطع اثر حتی‌الامکان حداکثر ۳۰ در ۴۰ سانتی متر مربع باشد. تکنیک اثر آزاد است. از کلاژهای حجیم اجتناب شود. 
هر شرکت‌کننده می‌تواند در نهایت ۳ اثر را برای شرکت در این مسابقه ارسال کند. برای ارسال آثار متعدد، نیازی به تکمیل مجدد فرم نیست. همچنین شرکت کنندگان می‌توانند توضیحاتی را در حد ۲ یا ۳ جمله در مورد اثر خود ارسال کنند.
شرایط آثار:
هر شرکت‌کننده برای شرکت در مسابقه می توانند نقاشی خود را به روش های ذیل به دبیرخانه ارسال کند:
ـ ارسال به پست الکترونیک (nipo.gov.ir@gmail.com یا productivity@mporg.ir)
ـ ارسال پستی به نشانی سازمان ملی بهره‌وری ایران: تهران، خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، خیابان سپند، شماره ۱۶ 
ـ آثاری که از طریق ایمیل ارسال می‌شود باید حداکثر در سایز A۴ (۲۱ در ۲۷سانتی‌متر مربع) با حداقل وضوح  ۳۰۰dpi باشند. حجم فایل‌های ارسالی نباید از ۲۵ مگابایت تجاوز کند. اعمال تغییرات در فایل مجاز نیست. در بخش موضوع (subject) عبارت «مسابقه نقاشی» درج شود و فایل دیجیتال آثار می‌بایست به صورت لاتین و با فرمت زیر نامگذاری شوند:
شماره اثر (نهایتا ۳ اثر) و نام و نام‌خانوادگی شرکت‌کننده:
به‌عنوان نمونه:
ArvinParsa۰۱.jpg
ArvinParsa۰۲.jpg
ArvinParsa۰۳.jpg
قوانین داوری:
ـ شرکت‌کننده با ثبت‌نام و ارسال اثر، در مسابقه تأیید می‌کند که آثار ارسالی اثر اصلی هستند و توسط خود فرد خلق شده‌اند و مشمول نقض قوانین حمایت معنوی یا نقض حقوق دیگران نمی‌شوند. بدین ترتیب شرکت‌کننده خود صاحب حقوق و امتیازات مربوط به اثر است. کمک فکری به کودکان بهتر است به‌نحوی باشد که نافی خلاقیت آنها نشود.
ـ سازمان ملی بهره‌وری ایران این حق را بر خود محفوظ می‌دارد تا در صورت آشکار شدن هر گونه نقض در قوانین شرکت در مسابقه جوایز را از برندگان مسترد کند. 
ـ سازمان ملی بهره‌وری ایران این اجازه را خواهد داشت تا از آثار ارسالی توسط شرکت‌کنندگان در تمامی مراحل مسابقه و جهت تبلیغات و سایر موارد استفاده کند. بدین ترتیب نیازی به اخذ اجازه و تأیید شرکت‌کننده نخواهد بود.
ـ همچنین سازمان ملی بهره‌وری ایران این اجازه را محفوظ می‌دارد تا از آثار برگزیده در مسابقه در برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها و همچنین انتشارات خود اعم از کتاب، کارت پستال، خبرنامه، سایت، پایگاه اینترنتی و غیره در هر قالب و فرمتی و بدون پرداخت هر گونه وجهی به صاحب اثر استفاده و بهره‌برداری کند.
ـ مسئولیت تمامی هزینه‌ها و عوارض ناشی از عدم وصول جوایز مربوط به شخص برنده خواهد بود در صورتی که برنده در ظرف مدت ۱۰ روز از اعلام نتایج پاسخ ندهد یا از دریافت جایزه خود امتناع کند، سازمان ملی بهره‌وری ایران می‌تواند با مسئولیت خود جایزه را به شرکت‌کننده دیگری اهدا کند.
ـ سازمان ملی بهره وری ایران این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا در صورت بروز پیشامدهای غیرمنتظره و یا شرایط نامناسب مسابقه را ملغی اعلام کند و در این صورت به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رساند.
ـ شرکت کنندگان می‌توانند در صورت نیاز تا پایان زمان نهایی ثبت نام نسبت به درخواست اصلاحات یـا تـغییرات مـربـوط بـه اطلاعـات خود از طریق آدرس پست الکترونیک (nipo.gov.ir@gmail.com یا productivity@mporg.ir) مکاتبه کنند.
ـ بار دیگر تاکید می‌شود که ارسال نام و نام خانوادگی صاحب اثر، تاریخ تولد و یک شماره تماس (ثابت یا همراه) برای شرکت‌کنندگان ضروری است و نقص در هر یک از موارد مذکور به‌منزله حذف اثر از مسابقه است. همچنین مغایرت اطلاعات اثر شرکت‌کننده از جمله عدم مطابقت سن شرکت‌کننده با گروه‌های سنی مسابقه به‌منزله حذف اثر از مسابقه و داوری خواهد بود.
نحوه داوری آثار:
آثار هر بخش به صورت جداگانه داوری خواهند شد. تصمیم داوران نهایی خواهد بود. نقاشی ها در دو مرحله بررسی خواهند شد:
۱- بررسی اولیه: 
از لحاظ مطابقت با شرایط و قوانین شرکت در مسابقه.
۲- بررسی ثانویه: 
از سوی هیأت داوران بر اساس معیارهای خلاقیت (۵۰ درصد) و کیفیت هنری اثر ( ۵۰درصد). 
بررسی اولیه:
در این مرحله نقاشی‌ها براساس مطابقت با موضوع، شرایط، اندازه‌ها و همچنین همخوانی با قوانین و شرایط اعلام شده بررسی خواهند شد. این مرحله حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ آخرین فرصت ارسال انجام خواهد پذیرفت. کمیته بررسی شامل ۳ نفر از متخصصان حوزه بهره‌وری به همراه کارشناسان هنری و با انتخاب سازمان ملی بهره‌وری ایران خواهد بود.
بررسی ثانویه:
ارزشیابی و داوری آثار توسط هیأت داوران در ۳ مرحله و توسط ۳ داور بشرح زیر انجام خواهد پذیرفت:
مرحله اول: هر داور ۲۰ نقاشی را برای هر بخش و براساس خلاقیت و کیفیت هنری انتخاب خواهد کرد. این آثار به مرحله دوم صعود خواهند کرد.
مرحله دوم: در این مرحله، ۳ اثر برتر توسط هیأت داوران انتخاب خواهند شد.
مرحله سوم: آثار ویژه (در هر بخش ۳ اثر) توسط هیأت داوران معرفی می شوند.
سایر موارد:
آخـرین مـهلت ارسال آثار: تا ۳۰مهرماه ۱۳۹۶، از طریق پست الکترونیک یا پست
اعلام اسامی برندگان: آذرماه ۱۳۹۶
جوایز: به ۳ اثر برتر در هر گروه سنی، لوح تقدیر به امضای رئیس سازمان ملی بهره وری ایران و جوایزی اهدا خواهد شد. آثار برتر در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد. 
علاقه‌مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان ملی بهره وری ایران به آدرس www.nipo.gov.ir مراجعه کنند یا با شماره های ۴۲۳۹۱۴۰۱-۰۲۱ و ۸۸۸۹۹۴۲۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.