صفحه اصلی / تصمیمات مخرب دولت عامل بی‌اعتمادی بخش خصوصی واقعی شد

تصمیمات مخرب دولت عامل بی‌اعتمادی بخش خصوصی واقعی شد

به گزارش کسب و کارنیوز به نقل از اتاق ایران، ، غلامحسین شافعی در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به پایان دوره دو ساله کمیسیون‌های تخصصی این اتاق گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع، اعتمادسازی بین بخش خصوصی و دولتی است. تمام سوابق تاریخی، تصمیمات دولت در ادوار گذشته نشان می‌دهد اعتماد بخش خصوصی واقعی به دلیل تصمیمات محرک و مهلک دولت و بی‌تفاوتی‌ دولت‌ها در جبران آنها با خدشه روبرو شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای برنامه خصوصی‌سازی دولت در سال‌های گذشته و حجم تصمیمات دولت‌ها در دوره درآمدهای نفتی به سود دولت و نادیده گرفتن بخش خصوصی سبب وقوع این بی‌اعتمادی شده است.
رئیس اتاق ایران افزود: دولت در زمان بحران اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی به سمت بخش خصوصی چرخش داشت، ولی در زمانی که درآمدهای نفتی بالا بود، بخش خصوصی جایگاهی نداشت.
شافعی تصریح کرد: امروز بسیاری از مفاهیم در کشور از قبیل تولید، صادرات، قانون، بانک مرکزی، بخش خصوصی و … به کرات استفاده و مطرح می‌شود، اما بیشتر جنبه تیشرفاتی مخصوصاً در سال‌های گذشته داشته است و دولت عملاً اعتقادی به این مفاهیم آن‌گونه که در دیگر کشورها رایج است، ندارد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی درباره بحران بیکاری اظهار داشت: اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت. ‌علت اصلی مشکلات در این حوزه، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.
شافعی گفت: اشتغال پایدار وابستگی به سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی دارد و با بخشنامه عملی نمی‌شود.
رئیس اتاق ایران تأکید کرد: تنها راه برون‌رفت دولت از وضعیت فعلی، اعتماد مجدد به بخش خصوصی است و زمینه اعتماد بخش خصوصی به دولت را هم باید فراهم کند، چرا که دولت بدون بخش خصوصی قادر به حل مشکلات نیست.
شافعی با بیان اینکه صنعت و تولید صرفا با صدور مجوز رونق نمی گیرد گفت:اگر اقتصاد مقاومتی هدف اصلی کشور است باید همه قوای سه گانه و بخش صوصی به این سمت سوق داده شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.